کمبود روغن فراوری شیرینی و شکلات را کاهش داد

به گزارش هیو بلاگ، دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران از کمبود روغن صنعت، افزایش بیش از دو برابری قیمت این ماده اولیه و کاهش فراوری این محصولات اطلاع داد و دلیل آن را بلاتکلیفی حذف ارز 4200 تومانی دانست.

کمبود روغن فراوری شیرینی و شکلات را کاهش داد

جمشید مغازه ای، دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران با بیان اینکه مشکل اصلی صنایع شیرینی و شکلات در حال حاضر تامین روغن است، گفت: روغن صنعتی از حدود 45 روز گذشته در بازار نیست و قیمت هر کارتن 16 کیلویی روغن صاف (روغن قنادی) از حدود 200 هزار تومان به بیش از 500 هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی و نامه نگاری برای حل این مشکل، توضیح داد: هیچ کدام از کوشش های فعالان صنایع مصرف نماینده روغن تا به امروز به جواب نرسیده است. بنابراین فراورینمایندگان تحت فشار شدید قرار دارند و بیشتر آنها با حداقل ظرفیت فعالیت می نمایند، چرا که روغن یکی از مواد اصلی فراوری شیرینی و شکلات است.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات درباره دلیل کمبود روغن صنعت نیز گفت: ظاهراً دلیل این شرایط، تصمیم در رابطه با حذف ارز 4200 تومانی روغن است که معین و قطعی نیست. پیش تر اعلام شده بود از اول دی ماه ارز 4200 تومانی حذف می گردد. در این راستا از کارخانجات روغن درخواست شده بود موجودی خود را اعلام نمایند. در این شرایط فراورینمایندگان روغن، تمایلی به عرضه روغن ندارند.

مغازه ای در ادامه درباره انتها معافیت قند و شکر از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در قانون تازه، اظهار کرد: این قانون بر قیمت شیرینی و شکلات تاثیر خواهد داشت و احتمالاً قیمت ها کمی افزایش پیدا می نماید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 10282

به "کمبود روغن فراوری شیرینی و شکلات را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود روغن فراوری شیرینی و شکلات را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید