برداشت 200 تن ماهی از استخرهای ایرانشهر

به گزارش هیو بلاگ، رئیس اداره شیلات ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی این شهرستان سالانه بیش از 200 تن ماهی گرمابی از استخرهای آن برداشت می گردد.

برداشت 200 تن ماهی از استخرهای ایرانشهر

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، عزیز آبسالان شنبه 7 تیر اضافه کرد: بیش از 85 باب استخر 2 منظوره پرورش ماهی در این شهرستان فعال است که انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور، آمور(شیرماهی)، فیتوفاگ و بیگ هد در طول سال پرورش داده می گردد.

وی اعلام کرد: ماهی های فراوری شده در ایرانشهر علاوه بر مصرف داخلی به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز ارسال می گردد.

رئیس شیلات ایرانشهر گفت: تمامی استخرها در کنار مزارع کشاورزی با هدف استفاده بهینه از آب ساخته شده است به طوری که از آب آنها علاوه بر پرورش ماهی برای آبیاری زمین های کشاورزی نیز استفاده می گردد.

آبسالان ادامه داد: بیش از 150 نفر در استخرهای پرورش ماهی در ایرانشهر اشتغال دارند. ماهی های رها شده در استخرهای پرورش ماهی به صورت رایگان به وسیله اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آب های داخلی) در اختیار پرورش دهندگان قرار می گیرد.

وی دوره پرورش ماهی در استخرهای پرورش ماهی ایرانشهر را هشت تا 10ماه ذکر و اظهار کرد: با برنامه ریزی صحیح و احداث استخرهای دیگر در کنار مزارع می توان فراوری ماهی را دراین شهرستان به طور چشمگیری افزایش داد.

ریئیس شیلات ایرانشهر اعلام نمود: تجهیز استخرهای پرورش ماهی به سیستم هواده مهم ترین راه حل برای افزایش فراوری در واحد سطح، کاهش مخاطرات در طول دوره پرورش و به تبع آن افزایش درآمد قابل ملاحظه پرورش دهندگان است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4185

به "برداشت 200 تن ماهی از استخرهای ایرانشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 200 تن ماهی از استخرهای ایرانشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید