ابراز نگرانی اتحادیه آفریقا از اوضاع متشنج در جمهوری چاد

به گزارش هیو بلاگ، اتحادیه آفریقا در واکنش به اوضاع در جمهوری چاد پس از تشکیل شورای نظامی انتقالی، ابراز نگرانی کرد و خواستار گفتگوی ملی فراگیر شد.

ابراز نگرانی اتحادیه آفریقا از اوضاع متشنج در جمهوری چاد

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه آفریقا امروز (شنبه) درباره درگیری های اخیر در جمهوری چاد ابراز نگرانی کرد.

این اتحادیه گفت: درخصوص اوضاع چاد عمیقا نگران و خواستار احیای نظام مدنی در سریعترین زمان ممکن هستیم.

اتحادیه آفریقا اضافه نمود: اوضاع در جمهوری چاد تهدیدی برای صلح و ثبات است لذا خواستار برگزاری گفتگوی ملی فراگیر برای حل مسائل هستیم.

پیشتر رسانه های خبری اعلام کرده بودند ادریس دِبی، رئیس جمهوری چاد که یک هفته قبل برای ششمین دور در انتخابات ریاست جمهوری با 79 درصد آراء پیروز شده بود، در جریان درگیری های جاری در کشورش با شورشیان زخمی شد و روز سه شنبه در پی شدت جراحات وارده جان باخت.

به گفته فرماندهان نیرو های مسلح، رئیس جمهوری چاد در حالیکه عملیات ارتش کشورش در نبرد با شورشیان را در شمال چاد فرماندهی می کرد، ابتدای هفته جاری مجروح شده بود.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با انتشار بیانیه ای از طرف های چادی خواست به قانون اساسی برگردند و اجازه دهند انتخابات جامع برگزار شود.

وزارت خارجه الجزایر نیز بر پایبندی خود به اصل اساسی اتحادیه آفریقا در خصوص مخالفت با تغییرات مغایر قانون اساسی در چاد پس از کشته شدن ادریس دبی، رئیس جمهور این کشور تاکید کرد.

از سوی دیگر وزارت خارجه سودان نیز از همه طرف ها خواست آرامش خود را حفظ و درگیری را متوقف کنند.

ارتش چاد پیش از این از درگیری با گروه های شورشی و کشته شدن بیش از 300 تن از شورشیان که از چند روز پیش به این کشور نفوذ کرده بودند، خبر داده بود.

ارتش چاد همچنین گفت مجلس و دولت این کشور منحل می شود و شورای نظامی انتقالی به ریاست محمد ادریس دبی پسر رئیس جمهور مقتول به مدت 18 ماه تشکیل خواهد شد. این نهاد همچنین از اعمال مقررات منع آمد و رفت و بسته شدن مرز ها پس از مرگ رئیس جمهور این کشور خبر داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8025

به "ابراز نگرانی اتحادیه آفریقا از اوضاع متشنج در جمهوری چاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی اتحادیه آفریقا از اوضاع متشنج در جمهوری چاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید