خبرنگاران خشم مکرون از سخنان وزیر دفاع آلمان در خصوص وابستگی اروپا به آمریکا

به گزارش هیو بلاگ، تهران- خبرنگاران- رئیس جمهوری فرانسه وزیر دفاع آلمان را که گفته بود اتحادیه اروپا همچنان به آمریکا احتیاج دارد، به باد انتقاد گرفت.

خبرنگاران خشم مکرون از سخنان وزیر دفاع آلمان در خصوص وابستگی اروپا به آمریکا

با ما سفر کنید و با تور خیلی ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در اظهاراتی تند از آنه گرت کارن باوئر وزیر دفاع آلمان انتقاد کرد. این مقام آلمانی در مقاله ای که پیش از انتخابات آمریکا منتشر شد، تاکید نموده بود اروپا هنوز به آمریکا احتیاج دارد.

خبرگزاری د.پ.آ. آلمان امروز (دوشنبه) در این رابطه نوشت: رئیس جمهوری فرانسه ، اظهارات وزیر دفاع آلمان ر ا به باد انتقاد گرفته و گفته است که وی به ایده استقلال استراتژیک اروپا بدبین است.

مکرون 42 ساله با صراحتی غیرمعمول در مصاحبه ای با مجله پاریسی قاره عظیم (Grand Continent) که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: من فکر می کنم این برداشت نادرستی از داستان است. خوشبختانه تا جایی که من می دانم صدراعظم آلمان این خط را دنبال نمی نماید.

پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شروع ماه نوامبر ، کرامپ-کارن باوئر مقاله مهمان خود را تحت عنوان اروپا هنوز به آمریکا احتیاج دارد در پورتال اینترنتی پولیتیکو منتشر کرد. سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان (CDU) در آنجا نوشت که توهمات استقلال استراتژیک اروپا باید سرانجام یابد زیرا اروپایی ها قادر به جایگزینی نقش معین کننده آمریکا به عنوان یک تأمین کننده امنیت نیستند.

بر این اساس سخنان مکرون در مصاحبه با قاره عظیم در پاسخ به این اظهارات بود. وی بار دیگر خواهان استقلال اروپا از آمریکا شد و اضافه نمود: ایالات متحده، فقط اگر خود را جدی بگیریم و در دفاع از خود حاکم باشیم ، اروپاییان را به عنوان متحد می پذیرد. رئیس جمهوری فرانسه پیش از این نیز بارها بر لزوم تشکیل ارتش مستقل اروپایی تاکید نموده است.

در واکنش به این سخنان، فرانسیسکا برانتنر سخنگوی فراکسیون حزب سبز در مجلس اروپا انتقاد مکرون از کرامپ-کارن باوئر را کاملاً موجه دانست. وی گفت: ما نباید از همان ابتدا هرگونه حق حاکمیت خود را انکار کنیم بلکه باید به طور فعال روی آن کار کنیم. این دقیقاً همان چیزی است که ایالات متحده از ما طلب می نماید. به گفته وی دولت آلمان باید همراه فرانسه ، به جای کاستن از سرعت همکاری ها ، موتور توسعه بیشتر اروپا باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6112

به "خبرنگاران خشم مکرون از سخنان وزیر دفاع آلمان در خصوص وابستگی اروپا به آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران خشم مکرون از سخنان وزیر دفاع آلمان در خصوص وابستگی اروپا به آمریکا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خشم مکرون از سخنان وزیر دفاع آلمان در خصوص وابستگی اروپا به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید