کنترل تسلیحات محور مذاکرات پوتین با رهبران گروه بریکس

به گزارش هیو بلاگ، سخنگوی کرملین یادآور شد، رئیس جمهوری روسیه در مذاکرات با رهبران کشورهای عضو گروه بریکس اقدامات منفی آمریکا در عرصه کنترل تسلیحات را مطرح نموده و همتایان وی با دیدگاه مسکو در این باره موافق بودند.

کنترل تسلیحات محور مذاکرات پوتین با رهبران گروه بریکس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین بیان کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در مذاکرات خود با رهبران کشورهای عضو گروه بریکس ( برزیل ، روسیه هند ، چین و آفریقای جنوبی ) در برزیل، مشکل کنترل تسلیحات را مورد آنالیز قرار داده و همتایان وی با نگرانی های رهبر روسیه در این باره هم عقیده بودند.

پسکوف شب گذشته در یک برنامه زنده از شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: ولادیمیر پوتین در مذاکرات خویش در برزیل مشکل کلی کنترل تسلیحات را مطرح نمود. وی تاکید نمود که بدون تردید اقدامات آمریکا در این عرصه تاثیر منفی بسیاری بر مسئله ثبات راهبردی در دنیا گذاشته است. پیمان مربوط به نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه تر، دیگر به طور کامل از بین رفته و سرنوشت پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی نیز تعیین نیست، برای اینکه طرف آمریکایی هنوز مواضع خود در این باره را اعلام نکرده و این اقدامات باعث نگرانی مقامات مسکو شده است.

به گفته سخنگوی کرملین، رهبران کشورهای عضو گروه بریکس نیز با دیدگاه رئیس جمهوری روسیه هم عقیده بوده و نسبت به مسائل ناشی از اقدامات آمریکا ابراز نگرانی کردند.

پسکوف همچنین یادآور شد که ولادیمیر پوتین روز آدینه در نشست مرتب خود با اعضای شورای امنیت روسیه، در کنار مسائل مهم سیاسی، مالی و اجتماعی روسیه، نتیجه نشست سران گروه بریکس و دیدارهای دوجانبه خود که در حاشیه این نشست برگزار شده را مورد آنالیز قرار داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 897

به "کنترل تسلیحات محور مذاکرات پوتین با رهبران گروه بریکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل تسلیحات محور مذاکرات پوتین با رهبران گروه بریکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید