کلاس خلوت و خوابگاه خلوت، اصل آموزش عالی در ترم پاییز، دانشجوها باز هم با بازگشایی دانشگاه ها مخالفت کردند

به گزارش هیو بلاگ، طبق پیش بینی وزارت علوم درباره بازگشایی دانشگاه ها زودتر از مهر و آموزش ترکیبی حضوری و مجازی در ترم پاییز، ستاد مدیریت کرونا رویکرد دانشگاه ها در ترم آینده را کلاس خلوت و خوابگاه خلوت اعلام نمود؛ اما دانشجوها با این تصمیم هم مخالفند.

کلاس خلوت و خوابگاه خلوت، اصل آموزش عالی در ترم پاییز، دانشجوها باز هم با بازگشایی دانشگاه ها مخالفت کردند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من مخالفت با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از 15 شهریور را مطرح نموده اند.

آنان نوشته اند: چرا می خواهید سال تحصیلی جدید را از 15 شهریور شروع کنید، وقتی می بینید که هنوز اوضاع خوب نیست. این شما مسئولین هستید که با عادی جلوه دادن شرایط اوضاع را بدتر می نماید، کم نیستند جوانانی که بابت همین بازگشایی ها در بیمارستان بستری هستند و زجر می کشند لطفا سال تحصیلی جدید را زودتر شروع نکنید و تصمیم عجولانه نگیرید.

دانشگاه و خوابگاه در ترم جاری تعطیل یا خلوت بود

اما در ترمی که گذشت کلاس های حضوری و خوابگاه های دانشگاه ها یا تعطیل بودند یا در اواخر ترم به صورت حداقلی بازگشایی شدند. فقط در انتها اردیبهشت ماه حضور مشروط دانشجویان دکترا با رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشگاه مجاز شد و از 17 خرداد هم حضور دانشجویان کارشناسی ارشد مقدور شد.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این باره به خبرنگار، گفت: از 17 خرداد 99 با مجوز مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، حضور دانشجویان در دانشگاه بلامانع اعلام شد. با این اجازه دانشگاه ها توانستند برای تکمیل بخش های باقی مانده از آموزش مجازی از جمله برگزاری کلاس های حضوری برطرف اشکال، کلاس عملی آزمایشگاه یا امتحان حضوری، براساس شرایط و امکانات خود، چگونگی و نحوه حضور دانشجویان در دانشگاه برنامه ریزی نمایند.

وی تاکید نمود: اما باوجود بلامانع اعلام شدن حضور دانشجویان در دانشگاه ها، همچنان رویکرد همان ادامه آموزش مجازی و حضور فیزیکی حداقلی به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی بود و به دانشگاه ها هم توصیه شد برای رعایت فاصله اجتماعی در بازگشایی خوابگاه ها، تا جای امکان نسبت به اسکان یک نفر در هر اتاق اقدام نمایند.

پیش بینی سناریوهای مختلف برای شروع زودهنگام ترم و شرایط خوابگاه ها

اما از کمی پیش و با نزدیک شدن به روزهای امتحانات انتهای ترم، پیش بینی هایی از سناریوهای احتمالی مختلف در ترم پاییز ارائه شد. شرایط خوابگاه ها یکی از اصول اساسی بازگشایی دانشگاه ها است.

در آخرین اظهار نظر در این باره، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم درباره پیش بینی هایی از سناریوهای احتمالی مختلف در ترم پاییز، گفت: اولویت آموزش حضوری است؛ اما نمی توانیم از تراکم خوابگاه ها استفاده کنیم و احتمالا از شیوه ترکیبی حضوری و مجازی استفاده خواهیم کرد. قطعا شرایط خوابگاه ها و سلف ها متفاوت خواهد بود که نصب درهای اتوماتیک در ورودی سلف ها و خوابگاه ها، نصب شیرهای غیر تماسی، بهبود تهویه خوابگاه ها و تهیه دستگاه های پیشرفته طبخ غذا از جمله آنهاست.

وی گفته بود: احتمال اینکه ترم زودتر از مهرماه شروع گردد هم وجود دارد.

کلاس خلوت و خوابگاه خلوت، اصل ترم آینده دانشگاه ها

نظر قطعی درباره زمان بازگشایی خوابگاه ها را حسن روحانی رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا در کشور خاطرنشان کرد.

وی دیروز با اعلام تازه ترین تصمیمات این ستاد، گفت: شروع ترم جدید مدارس و دانشگاه ها از 15 شهریور خواهد بود و تاکید نمود: کلاس خلوت و خوابگاه خلوت برای ما اصل است و بنا شد به همه افرادی که اگر در دانشگاه دیگری قبول شدند بتوانند در دانشگاه محل زندگی خود ترم آینده را بگذرانند.

رویکردی که به نظر می رسد ادامه سیاست فعلی حضور حداقلی دانشجویان در دانشگاه ها و خوابگاه ها است.

در این باره ببنید:

وزارت علوم چارچوب کلاس خلوت و خوابگاه خلوت را تهیه می نماید

علی اکبر صفوی مسئول کارگروه تخصصی آموزش های الکترونیکی وزارت علوم هم در تازه ترین اظهار نظر در این باره، گفت: قرار است چارچوبی در این خصوص توسط وزارت علوم تهیه گردد. با توجه به فرایند ویروس کرونا که در حال بدتر شدن است، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که همه دانشگاه ها شروع ترم خود را براساس آموزش مجازی، برنامه ریزی نمایند. اما دو نکته وجود دارد؛ اینکه بعضی دانشجویان دکتری کار آزمایشگاهی داشته و به خوابگاه احتیاج دارند و اینکه بخشی از دروس عملی و کارگاهی باید با تعداد کم حضوری برگزار گردد.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4120

به "کلاس خلوت و خوابگاه خلوت، اصل آموزش عالی در ترم پاییز، دانشجوها باز هم با بازگشایی دانشگاه ها مخالفت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاس خلوت و خوابگاه خلوت، اصل آموزش عالی در ترم پاییز، دانشجوها باز هم با بازگشایی دانشگاه ها مخالفت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید