وقتی قلیان مفید می گردد!

به گزارش هیو بلاگ، متخصص طب سنتی گفت: استفاده از عرقیات نعناع و آرام بخش در قلیان بدون قرار دادن تنباکو می تواند برای ریه ها مفید باشد.

وقتی قلیان مفید می گردد!

به گزارش خبرنگاران، نعمت الله مسعودی، متخصص طب سنتی در مورد استفاده از قلیان گفت: باید توجه داشت که استفاده از قلیان می تواند به گونه های متفاوتی انجام گردد، به طوری که در مواقعی استفاده از آن به ضرر سلامت انسان و در مواقعی هم می تواند برای بدن مفید باشد.

وی توضیح داد: متأسفانه امروزه در قلیان ها از تنباکوهای میوه ای استفاده می گردد که این موضوع می تواند به ریه و دستگاه گوارش انسان آسیب جدی برساند، همان طور که بسیاری از پزشکان و متخصصان می گویند که هر وعده استفاده از قلیان می تواند به میزان 100 نخ سیگار برای بدن مضر باشد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: اگر از قلیان به نحو صحیح استفاده گردد، نه تنها ضرری به بدن انسان نمی رساند بلکه می تواند برای ریه ها مفید هم باشد، به طوری که اگر در مخزن شیشه ای قلیان از عرق نعنا استفاده گردد و بخارات آن وارد ریه ها گردد، می تواند برای ریه مفید واقع گردد.

مسعودی توضیح داد: به توصیه متخصصان طب سنتی در مواقعی ترکیبات و عرقیات آرام بخش یا مقوی ریه در قلیان ها استفاده می گردد، به طوری که به جای آب در شیشه قلیان، عرقیات نعنا یا سایر عرقیات آرام بخش را ریخته و بخار آن را استنشاق می کنیم.

وی در خاتمه گفت: باید توجه داشت که اگر فردی خواست از این روش برای تسکین یا آرام بخشی استفاده کند، نباید هیچ گونه تنباکویی در قلیان قرار دهد.

منبع:فارس

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8700

به "وقتی قلیان مفید می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی قلیان مفید می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید