طرح ایمن سازی بازار تهران در حال انجام است

به گزارش هیو بلاگ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشهای منتشر شده، طرح ایمن سازی بازار تهران در حال انجام است.

طرح ایمن سازی بازار تهران در حال انجام است

مجموعه بازار تهران مملو از مغازه و انبارهای قدیمی و ناایمن است که هر چند وقت یکبار شاهد آتش سوزی در این اماکن هستیم. موضوع ایمن سازی بازار تهران به عنوان قلب مالی مرکز در سالهای اخیر مورد توجه شهرداری و اعضای شورای شهر تهران بوده اما اقدام جدی صورت نگرفته است.

علیرضا زاکانی در مورد آخرین شرایط ایمن سازی بازار تهران گفت: طرح ایمن سازی این مجموعه دنبال می گردد اما سرعت آن کند است.

وی اضافه نمود: به هرحال موضوع ایمنی بازار تهران با توجه به وسعت و موقعیت و سایر اقدامات بسیار پیچیده است و احتیاج به زمان دارد، اما این طرح در حال دنبال شدن است.

شهردار تهران ادامه داد: قسمتی از ضلع جنوبی بازار تهران را که به لحاظ ایمنی دچار مسائل بیشتری است را تعیین نموده ایم که در این لکه مالی کوشش می کنیم تعدادی از اصناف مزاحم که به لحاظ ایمنی دچار مشکل هستند را به مکان تازه منتقل کنیم که این طرح نیز احتیاج به زمان دارد.

به گفته وی، در مجموع اقدامات درخصوص ایمن سازی بازار تهران در حال اجرا است و قطعا باید سرعت آن بیشتر گردد.

استاندار تهران پیشتر در این زمینه گفته بود: با همکاری اصناف بازار تهران و سازمان مدیریت بحران شهرداری مرکز، تغییرات اساسی در ایمنی بازار تهران در مقایسه با 6 ماه گذشته اجرا شده است.

علیرضا فخاری اظهار کرد: با هماهنگی ه ایی که با حوزه مدیریت بحران شهر تهران بوجود آمد، ساماندهی مشاغل مزاحم یا فاقد پروانه های لازم که در قالبهای مختلف شکل تزاحم دارند، در دستور کار نهاده شد.

وی اضافه نمود: نزدیکی عوامل اجرایی برای مدیریت بازار به ویژه مدیریت اصناف و همکاری صنوف مختلف محسوس بود. به همین دلیل مشارکت و مدیریت شهرداری برای ساماندهی بخشهای مختلف بازار در دستور کار نهاده شد.

فخاری درخصوص ابنیه ای که فاقد سازه های مطمئن بودند نیز گفت شناسایی و دستور تخریب و بازسازی بعضی از این بناها داده شده و تعریض معابر و دسترسی ها به نقطه هسته مرکزی بازار در دستور کار نهاده شده است. آن چیزی که امروز شاهد هستیم، تغییرات بنیادینی است که نسبت به 6 ماه گذشته صورت گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1402 بروزرسانی: 17 دی 1402 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 14294

به "طرح ایمن سازی بازار تهران در حال انجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ایمن سازی بازار تهران در حال انجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید