صدور و تمدید 4 مجوز موزه و مجموعه داری در زنجان

به گزارش هیو بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از اعطای مجوز اولین موزه خصوصی گیاهان دارویی و مجموعه داری صنایع دستی در رسته چاقو در استان خبر داد.

صدور و تمدید 4 مجوز موزه و مجموعه داری در زنجان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امروز چهارشنبه 31 فروردین امیر ارجمند با اشاره به هفته میراث فرهنگی گفت: دو مجوز اشیای مجاز تاریخی فرهنگی و مجموعه دارای فسیل در حوزه تاریخ طبیعی استان نیز تمدید شد.

او گفت: این مجوزها پیرو مصوبه هیئت وزیران تحت عنوان آیین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی تاریخی مجاز صادر می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: امیدواریم افتتاح این موزها که بسیار ارزشمند و درخور توجه است، مورد استقبال عموم شهروندان قرار بگیرد.

او گفت: مشارکت افراد در ایجاد موزه خصوصی و مجموعه داری یک کار فرهنگی است که یکی از دلایل اعتلای موزه های استان در طول چند سال اخیر به شمار می رود.

ارجمند اظهار کرد: مجموعه داری از فعالیت های باارزش علاقه مندان تاریخ، فرهنگ و هنر است، که از روی علاقه شخصی وافر خود بدون قصد تجارت، میراث گرانبهای نیاکان و گذشتگان را برای آیندگان گردآوری و نگهداری می کنند که می توان از مجموعه داران تاریخی فرهنگی به عنوان حافظان آثار فرهنگی هنری و تاریخی یاد کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سازمان میراث فرهنگی: سازمان میراث فرهنگی، با وبسایت مجموعه میراث فرهنگی ایران همراه باشید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3574

به "صدور و تمدید 4 مجوز موزه و مجموعه داری در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور و تمدید 4 مجوز موزه و مجموعه داری در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید