سازمان ملل از تاخیر اندک در حصول توافق بین دولت منصورهادی و شورای انتقالی جنوب یمن اطلاع داد

به گزارش هیو بلاگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن پنج شنبه گزارش خود درباره تحولات سیاسی این کشور را به شورای امنیت ارائه کرد.

سازمان ملل از تاخیر اندک در حصول توافق بین دولت منصورهادی و شورای انتقالی جنوب یمن اطلاع داد

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن در گزارش خود به شورای امنیت درباره کوشش هایش برای ازسرگیری روند سیاسی و مذاکرات صلح صحبت کرد.

وی بر اهمیت بازگشت دولت مستعفی به عدن و ازسرگیری فعالیت نهادهای آن با هدف حاکمیت قانون و ازسرگیری خدمات رسانی به ساکنان جنوب یمن تأکید کرد.

گریفیث در گزارش خود گفت: هم در جنوب و هم شمال یمن شاهد کاهش خشونت هستیم. طرف های یمنی نیز حسن نیت خود را نشان داده اند به عنوان مثال انصارالله 290 اسیر را آزاد کرد و دولت منصور هادی نیز مسیرهایی را ایجاد کرد تا به کشتی های حامل سوخت اجازه ورود به الحدیده را بدهند.

وی گفت که طی ماه های گذشته نسبت به مشکلاتی که یمن با آن روبرو است از جمله بی ثباتی در جنوب و خطر نزاع منطقه ای هشدار داده است و با این حال باز هم امیدوار است.

گریفیث گفت: من امیدوارم که توافق اعلام گردد به ویژه اینکه پیشرفت در جده با نظارت عربستان برای رسیدن به توافق بین دولت (مستعفی) یمن و شورای انتقالی در جنوب (جدایی طلبان مورد حمایت امارات) حاصل شده اما به نظر می رسد توافق کمی به تأخیر بیفتد.

وی از طرح انصارالله برای توقف تمامی حملات موشکی به عربستان و کاهش سطح خشونت استقبال کرد و همچنین تمامی طرف ها را به نشست در نزدیکترین زمان ممکن برای ازسرگیری مذاکرات دعوت کرد.

او درباره اوضاع تعز به وجود گزارش هایی درباره ایجاد گذرگاه های انسانی اشاره نمود و گفت: امیدوارم که این گزارش ها درست باشند و به زودی شاهد توافق در این باره باشیم.

همچنین مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی در گزارش خود به شورای امنیت درباره یمن اعلام نمود که پیشرفتی در زمینه های حمایت از غیرنظامیان و یاری های بشردوستانه و حمایت از اقتصاد و روند سیاسی حاصل شده است.

وی گفت: ماه سپتامبر یکی از بدترین ماه ها برای یمنی ها بود. در این ماه 388 تن به خاطر نزاع یمن در سرتاسر این کشور کشته و زخمی شدند.

لوکوک گفت: خشونت در ماه اکتبر کاهش یافت اما ما امیدواریم اقدامات مهم تری برای کاهش خشونت اتخاذ گردد. ما از تمامی طرف ها می خواهیم به تعهداتشان درباره حمایت از غیرنظامیان و زیرساخت یمن پایبند باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 455

به "سازمان ملل از تاخیر اندک در حصول توافق بین دولت منصورهادی و شورای انتقالی جنوب یمن اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل از تاخیر اندک در حصول توافق بین دولت منصورهادی و شورای انتقالی جنوب یمن اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید