رویترز: کانال اقتصادی بین ایران و سوئیس ظرف چند ماه آینده فعال می گردد

به گزارش هیو بلاگ، مقامات آمریکایی و سوئیسی در مصاحبه با یک رسانه غربی از فعال شدن کانال اقتصادی بین ایران و سوئیس برای مبادله کالاهای بشردوستانه خبر دادند.

رویترز: کانال اقتصادی بین ایران و سوئیس ظرف چند ماه آینده فعال می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز شامگاه چهارشنبه در گزارشی اختصاصی به نقل از ادوارد مک مولن سفیر آمریکا در سوئیس و پاسکال باریسل از دیپلمات های ارشد سوئیس اعلام نمود که کانال اقتصادی بین ایران و سوئیس که قرار است برای مبادله کالاهای بشردوستانه مورد استفاده قرار گیرد، ظرف چند ماه آینده فعال خواهد شد.

پاسکال بارسیل در مصاحبه با رویترز درباره این کانال اقتصادی گفت: ما وظیفه داریم که مواد غذایی و اقلام درمانی برای مردم ایران فراهم کنیم. به همین دلیل ما به سختی کوشش می کنیم تا این کانال اقتصادی را فعال کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این کانال اقتصادی در نیمه اول سال آینده میلادی فعال خواهد شد، گفت: امیدوارم که اینطور گردد، اما پیش بینی آن سخت است زیرا همه چیز دست ما نیست. فعال سازی این کانال در نهایت به شرکت ها و بانک هایی بستگی خواهد داشت که مایل به مشارکت در آن هستند. ما اخیراً پیشرفت هایی در این زمینه داشته ایم.

سفیر آمریکا در سوئیس نیز که دولت متبوعش با تحریم های غیرقانونی خود فشار زیادی را به مردم عادی در ایران وارد آورده و دسترسی بیماران ایرانی به بعضی اقلام دارویی خاص را سخت نموده است، در مورد کانال اقتصادی جدیدی که قرار است بین ایران و سوئیس ایجاد گردد، به رویترز گفت: خوشبختانه من فکر می کنم که اکنون در حال همکاری بر سر جزئیات نهایی این کانال هستیم

در حالی که صحبت از راه اندازی کانال اقتصادی بین ایران و سوئیس برای مبادله کالاهای بشردوستانه حدود یک سال قبل مطرح شده بود و در اوایل بهمن ماه سال گذشته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس از راه اندازی این کانال اطلاع داد، این کانال اقتصادی هنوز فعال نشده و فعال سازی آن در بهترین حالت ظرف نیمه اول سال آینده میلادی انجام خواهد شد.

امروز چهارشنبه محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره اینکه اعلام شده کانال اقتصادی بین ایران و سوئیس برای مبادله کالاهای بشردوستانه در چه وضعیتی به سر می برد؟ گفت: بین بانک ایران و سوئیس برای دارو و کالاهای بشردوستانه و معیشتی و اساسی مذاکراتی شده ولی هنوز این کانال شکل نگرفته است.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1082

به "رویترز: کانال اقتصادی بین ایران و سوئیس ظرف چند ماه آینده فعال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: کانال اقتصادی بین ایران و سوئیس ظرف چند ماه آینده فعال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید