رفتاری از والدین که کودک را دروغ گو می کند

به گزارش هیو بلاگ، یکی از دلایل اصلی دروغ گویی بچه ها تربیت نادرست والدین است، آسان گیری و غفلت و ... از رفتارهای نادرست و غلط والدین است که موجب تربیت یک کودک دروغ گو می شود.

رفتاری از والدین که کودک را دروغ گو می کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از شیعه نیوز ، بچه ها هر چیزی را از والدین خود می آموزند این درست اما گاهی درگیری های پدر و مادر و برخی از روش های والدین باعث وجود آمدن قوه دروغگویی در بچه ها می گردد چگونه ؟ در ادامه خواهید خواند.

چرا بچه ها دروغ می گویند؟

دلیل عمده دروغگویی در سنین پایین، ناتوانی کودک در درک صحیح از صحبت ها و فرق گذاشتن بین تخیل و واقعیت است مثلا کودک بعد از دیدن فیلم یا خواندن داستان های تخیلی در صحبت های خود اغراق می کند.

دروغگویی به دلیل تربیت غلط در کودک در 4-5 سالگی به بعد پدیدار می گردد و این رفتار بد در کودک نهادینه می گردد و علت هایی مانند تربیت نادرست والدین دارد.

تاثیر رفتارهای والدین در دروغگویی بچه ها

در طی مطالعاتی که اخیرا صورت گرفت نشان داد که برخی از رفتارهای والدین با فرزندانشان آنها را به دروغگویی متمایل می سازد. محققینی از کانادا برای مطالعه این موضوع از 767 نفر استفاده کردند ، آنها یک سری از سوالاتی در مورد رفتارهای والدینی که آن ها برای بزرگ کردن فرزندان خود استفاده می کنند پرسیده شد.

4 رفتار نادرست والدین که کودک دروغگو تربیت می کند!

محققان در آخر به چهار نتیجه مهم دست پیدا کردند که در این بخش آنها را توضیح داده ایم.

اقتدارگرایی

پدر و مادر اقتدارگرا به بچه هاشان یاد می دهند چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه است. استفاده کردن این روش در بچه ها در حال رشد به معنای پیروی از سخن پدر و مادر می باشد و آنها محدود به گفته های پدر و مادر خویش هستند ، در این حالت بچه ها از سمت پدر و مادرشان مورد ظلم واقع می شوند و اخلاق های خوب آنها ممکن است به اخلاق های بد تبدیل گردد و در بزرگسالی ممکن است فردی بدبین و شکاک و دروغگو شوند. ترس از تنبیه شدن یا بازخواست شدن از جانب والدین از علت های مهم دروغگویی در بچه ها است.

آسان گیری

پدر و مادرهای آسان گیر از فرزندانشان به طور کامل حمایت می کنند. آنها محیطی ملایم برای فرزندانشان به ارمغان می آورند تا آنچه را که دوست دارند انجام دهند. زمانی که این بچه ها به بزرگسالی برسند و مشغول به کار کردن شوند ، سعی می کنند تا جایی که می توانند از حق خود دفاع کنند.

غفلت

پدر و مادرانی که از بچه ها خود غافل می باشند نه تنها هیچ حمایتی از آنها نمی کنند بلکه آنها نمی توانند از رفتارهای والدین خود الگوبرداری کنند و از پدر و مادر خود یاد بگیرند و در نهایت یک فرد افسرده و دروغگو و ناموفقی خواهند بود. تقلید و تشویق نادرست والدین نیز یکی دیگر از علت های دروغگویی در بچه ها است زیرا کودک مانند یک دوربین هر چیزی را که می بینند و می شنوند، ضبط می کنند، بنابراین والدین مسئول این رفتار در بچه ها هستند.

درگیری

پدر و مادرانی که درگیر کار می باشد سعی می کنند که برای فرزندانشان آزادی فراهم کنند. با این روش بچه ها آنها بهتر قدر دانسته های خود را میداند و در تشخیص درست و اشتباهی کارها از حد بالایی برخوردارند پس در نهایت آنها در آینده کمتر تمایل به دروغ گفتن دارند.

دروغگویی والدین در برابر کودک

والدین نباید دروغ بگویند زیرا این امر وقتی والدین به بچه ها خود تذکر دهند که دروغ نگویند و خودشان این عمل زشت را در مقابل آنها انجام می دهند، آنها این عمل را می آموزند.

سرزنش کودک

والدین در زندگی روز مره دچار اشتباهات مکرر می شوند اما آنها مورد مواخذه و سرزنش قرار نمی گیرند اما خودشان کودک را زمانی که کار اشتباهی انجام می دهد ، مورد سرزنش قرار می دهند و گاهی کودک به علت مورد سرزنش قرار نگرفتن دروغ می گوید پس بچه ها را به علت انجام دادن کارهای نادرستش، نباید بازپرسی کرد.

توقعات بیجا والدین از کودک خود

والدین در دوران کودکی خود خواسته های داشتند که به آنها نتوانسته اند برسند و همین امر موجب شده است که از کارهایی که در دوران کودکی از انجام دادن آن ناتوان بودند حالا از بچه ها خود انتظار دارند این پیشرفت را داشته باشند و چون بچه ها نمی توانند خواسته والدین خود را به جا بیاورند برای انکه والدین خود را ناراحت نکنند مجبور می شوند دروغ بگویند.

ندانستن فرق میان واقعیت و خیال

برخی بچه ها فرق میان واقعیت و خیال را نمی دانند و در صحبت هایشان اغراق می کنند بنابراین برای اینکه کودک در ارائه درک مفاهیم و اطلاعات خود دچار مشکل نگردد ، باید کودک را درباره تخیلات خود و واقعیت آگاه نمود.

عدم محبت به کودک

محبت والدین موجب آرامش و اطمینان آنها در زندگی می گردد و دیگ رکودک حس نمی کند که برای توجیه کارهایش دروغ بگوید پس والدین به کودک خود باید محبت کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5819

به "رفتاری از والدین که کودک را دروغ گو می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتاری از والدین که کودک را دروغ گو می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید