ردمی A2 پلاس؛ قیمت، جزئیات و رقبا

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران- ردمی A2 پلاس تازه ترین گوشی مالی شیائومی است که از ابتدای هفته در بازار موبایل و فروشگاه های اینترنتی موجود شده. فروشنده های موبایل فعلا ردمی A2 پلاس را حول وحوش چهار میلیون تومان می فروشند که تقریبا 200 هزار تومان بیشتر از قیمت نسخه قبلی آن یعنی ردمی A1 پلاس است. مدلی که حالا می تواند یکی از گزینه های پیشنهادی برای انتخاب مقرون به صرفه ترین گوشی هوشمند بازار باشد که البته به خاطر دوربین اصلی هشت مگاپیکسل و تراشه مدیاتک G36 نباید انتظار زیادی از آن داشته باشیم.

ردمی A2 پلاس؛ قیمت، جزئیات و رقبا

قیمت ردمی A2 پلاس، تقریبا چهار میلیون

به گزارش خبرنگاران، ردمی A2 پلاس اوایل فروردین سال جاری با قیمت تقریبی 120 دلار عرضه شد و همین گوشی به محض ورود به بازار موبایل خودمان حدود چهار میلیون تومان فروخته می گردد. البته ردمی A2 پلاس با رنگ سبز و آبی چهار میلیون قیمت دارد وگرنه نسخه مشکی را که معمولا هوادار بیشتری دارد، تا 100 هزار تومان گران تر می فروشند. از این لحاظ می توانیم اختلاف قیمت ردمی A2 پلاس با نسخه قبلی خودش یعنی ردمی A1 پلاس را منطقی بدانیم. چون الان ردمی A1 پلاس حدود سه میلیون و 700 تا سه میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد و ردمی A2 پلاس را 200، 300 هزار تومان گران تر می فروشند. ناگفته نماند ردمی A2 پلاس را در دوبی با قیمت تقریبی 280 درهم می فروشند که به پول خودمان معادل چهار میلیون و 130 هزار تومان است و به همین دلیل مثل اغلب گوشی های اندرویدی خرید آن در ایران نسبت به دوبی منطقی تر است.

مشخصات ردمی A2 پلاس؛ دوربین هشت مگاپیکسل و تراشه مدیاتک G36

ردمی A2 پلاس با ابعاد 164.9 در 76.8 در 9.1 میلیمتر راهی بازار شده و وزنی نزدیک به 192 گرم دارد. از این نظر فرق زیادی بین ردمی A2 پلاس و نسخه قبلی آن یعنی ردمی A1 پلاس وجود ندارد، اما مهمترین پیشرفت در بخش پردازنده به چشم می خورد. جایی که شیائومی به جای تراشه 12 نانومتری مدیاتک A22 از تراشه 12 نانومتری مدیاتک G36 استفاده نموده است. تراشه ای که خودش هم چندان آش دهن سوزی نیست، اما خب به هر حال عملکرد بهتری از تراشه مدیاتک A22 گوشی ردمی A1 پلاس از خودش نشان می دهد و از یک طرف دیگر می تواند یاری حال باتری باشد. ظرفیت باتری پنج هزار میلی آمپرساعت یکی از نقاط مشترک ردمی A2 پلاس و ردمی A1 پلاس محسوب می گردد و شیائومی همان نمایشگر ردمی A1 پلاس یعنی صفحه نمایش IPS را در طراحی ردمی A2 پلاس استفاده نموده است. نمایشگری که حدود 81 درصد از قاب رویی گوشی را پوشش می دهد. دربخش دوربین هم دوباره با همان حسگر اصلی هشت مگاپیکسل سروکار داریم و تغییری مشاهده نمی گردد. درکنار حسگر اصلی، حسگر دومگاپیکسل تشخیص عمق هم وجود دارد که البته نباید آن را خیلی جدی بگیریم. چون اساسا دوربین های تشخیص عمق و ماکرو در گوشی های مقرون به صرفه قیمت معنی ندارند. شیائومی برای دوربین جلو ردمی A2 پلاس از حسگر پنج مگاپیکسل استفاده نموده و در این بخش هم پیشرفتی نسبت به ردمی A1 پلاس به چشم نمی آید.

رقبای مالی ردمی A2 پلاس؛ از ردمی 9A تا گلکسی A04

قیمت ردمی A2 پلاس در بدو ورود به بازار موبایل ایران حول وحوش چهار میلیون تومان است و با این اوصاف باید امثال ردمی 9A شیائومی و گلکسی A04 سامسونگ را رقبای مالی آن بدانیم. اجازه بدهید در قدم اول ردمی A2 پلاس را با ردمی 9A مقایسه کنیم. هر دو مدل با نمایشگر های IPS روانه بازار شدند و از باتری پنج هزار میلی آمپرساعت یاری می گیرند. با این حال تراشه G36 باعث می گردد در آیتم پردازنده ردمی A2 پلاس را انتخاب بهتری بدانیم، اما برای آن هایی که دوربین ملاک است، ماجرا فرق دارد. چون ردمی 9A با دوربین اصلی 13 مگاپیکسل فروخته می گردد و روی کاغذ دوربین بهتری دارد. می رسیم به گلکسی A04 سامسونگ که تقریبا چهار میلیون و 100 تا چهار میلیون و 200 هزار تومان فروخته می گردد و حدود 200 هزار تومان بیشتر از ردمی A2 پلاس شیائومی قیمت دارد. درعوض به دوربین 50 مگاپیکسل مجهز شده و از این حیث یک سروگردن از ردمی A2 پلاس بهتر است، اما در سایر آیتم ها تفاوت زیادی با تازه ترین گوشی مالی شیائومی ندارد.

مشخصات ردمی A2 پلاس در یک نگاه

ابعاد

164.9 در 76.8 در 9.1 میلیمتر

وزن

192 گرم

سایز نمایشگر

6.5 اینچ

نوع نمایشگر

IPS

دوربین اصلی

هشت مگاپیکسل

دوربین سلفی

پنج مگاپیکسل

تراشه اصلی

مدیاتک G36 (12 نانومتری)

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی آمپرساعت

قیمت

چهار تا چهار میلیون و 100 هزار تومان

منبع: فرارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 13523

به "ردمی A2 پلاس؛ قیمت، جزئیات و رقبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردمی A2 پلاس؛ قیمت، جزئیات و رقبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید