خبرنگاران بی خیال نباشید؛ کرونا هنوز در شهر است

به گزارش هیو بلاگ، ساوه - خبرنگاران - ساعت 19 عصر روز آدینه است و جاده قدیم ساوه به همدان درگیر چنان حجم سنگینی از ترافیک است که گویی وارد اتوبان شهید همت یا چمران تهران می شوی؛ بماند که در جاده های منتهی به سد الغدیر و یولاق هم ترافیک سنگین خودروها حرکت را با کندی روبرو نموده است.

خبرنگاران بی خیال نباشید؛ کرونا هنوز در شهر است

مشاهدات میدانی امروز خبرنگار خبرنگاران از شرایط جاده های خروجی شهر ساوه و منتهی به مناطق تفریحی و تفرجگاهی نشان می دهد که این حجم از ترافیک و بی توجهی شهروندان آن هم در شرایطی که هشدار بازگشت به پیک دوم کرونا از سوی مراجع وزارت بهداشت و حتی شهرستان بارها تکرار شده، جای تعجب دارد به خصوص وقتی بدانیم که ساوه در زمره چند شهر نخست ایران بود که بیماری مذکور به آن سرایت کرد و صدها مبتلا و چندین کشته برجا گذاشت.

در خیابان های شهر و بوستان ها به خصوص پارک های شهر، دریاچه و بام ساوه هم جای سوزن انداختن نیست انگار آیین سیزده به در را با تاخیر در این روزها پاس می دارند غافل از اینکه ساعاتی حضور در طبیعت و بوستان ها شاید هزینه ای بس گزاف به همراه داشته باشد که حاصل آن عمری پشیمانی و شاید هم از دست دادن عزیزی باشد که جایگزینی برای او در خانواده وجود ندارد.

شاید تصور و بارو غلطی که در روزهای سرد کرونایی پارسال و اوایل سال جاری از سوی بعضی افراد در میان افکار عمومی ترویج یافت مبنی بر اینکه با گرمای هوا زهر کرونا هم گرفته می گردد اینگونه مردمی که در دوران شیوع ویروس به نحو مطلوبی خانه نشینی و رعایت موازین بهداشتی را رعایت می کردند، دچار شجاعت کاذب نموده تا احساس نمایند باید تلافی روزهای در خانه ماندن را اکنون دربیاورند و بی رحمانه و فوج فوج به دامان طبیعت، سد الغدیر، یولاق، بالقلو و نوبران هجوم ببرند.

در طبیعت اطراف ساوه به خصوص پایین دست سد الغدیر هیچ نشانی از رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیست؛ خانواده های پرشماری با کمترین فاصله ممکن نشسته اند و بساط چای، میوه و قلیانشان هم برپا است.

کسی دیگر نه ماسک می زند و نه دستکش بر دستانش دارد گویی پاسپورت کرونا منقضی شده و دیگر حق جولان در این سرزمین را ندارد اما زهی خیال باطل چون خبرها از اوج گیری دوباره شمار مبتلایان به این ویروس به خصوص در مناطق جنوبی و غربی کشور دارد و امروز هم در خبرها اعلام شد که در ساوه چهار مورد جدید از ابتلا به ثبت رسیده است.

آن همه اطلاع رسانی، هشدار، روشنگری از سوی مراجع بهداشتی و رسانه ها و برنامه های حاکمیتی برای فاصله گذاری اجتماعی ظاهرا چندان در جدی دریافت میزان خطر کرونا کارگر نیفتاد و حجم بالای ترافیک و طبیعت گردی ساکنان ساوه نشان می دهد که شاید اراده ای همبسته و نامحسوس در میان آنها وجود دارد که دوباره کرونا را به این شهر صنعتی و مهاجرپذیر پاگشا نمایند.

وقوع حوادث رانندگی پرشمار در روزهای تعطیل اخیر نیز مصیبتی برآمده از بی رعایتی شهروندان و تسخیر جاده ها است به گونه ای که فقط در روز گذشته 2 کشته و 6 مصدوم در واژگونی چند دستگاه خودرو برجا ماند و امروز هم در جاده سد الغدیر تصادفی رنجیره ای میان چهار خودرو به وقوع پیوست که خبرنگار خبرنگاران در صحنه حاضر و شاهد کوشش بی وقفه نیروهای اورژانس، پلیس راه، هلال احمر و آتش نشانی برای رهاسازی 9 مصدوم و انتقال آنها به بیمارستان مدرس بود.

نقطه غم انگیزتر این داستان زمانی بیشتر عیان می گردد که به شرایط کادر درمانی و پرستاران بیمارستان های شهر به خصوص مدرس بیندیشیم.

با بازگشت نشانه هایی از شیوع دوباره کرونا در ساوه و همچنین حجم بالای سفرهای برون شهری و شمار تصادفات جاده ای اکنون هر آدمی که چه به دلیل کرونا و چه به خاطر تصادف سر از بیمارستان مدرس در می آورد، حجم بالایی از استرس و سختی کار را متوجه پرستاران، کادر درمان و نیروهای اورژانس می نماید.

واقعا کمی هم منصف باشیم و به شرایط این نیروهای زحمتکش که از اول اسفند تا به امروز بی وقفه و فداکارانه در سنگر تامین سلامت مردم حضور دارند بیندیشیم؛ آنها گناهی ندارند پرستارانی که مادر، پدر و فرزند هستند و مانند همه آرزو دارند که زنگ سرانجام کرونا نواخته گردد و با آسایش در کنار خانواده حضور یابند و سفری بروند اما در چهاردیواری بیمارستان محصور هستند و صورت شان با خطوط بندهای ماسک شلاق خورده است.

شاید بد نباشد مسئولان شهرستان ساوه بار دیگر به فکر بازگرداندن مقررات فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت در تردد خودروها در مسیرهای برون شهری باشند و از هم اکنون جلسات قرارگاه پدافند زیستی را دوباره فعال نمایند زیرا جلو ضرر را همین امروز اگر بگیرند باز هم منفعت است.

گوشه ای از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ساوه در روزهای پیک کرونا

امروز سخنگوی وزارت بهداشت توصیه اکید کرد که مردم از تردد غیرضروری بپرهیزند و در اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده و فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت نمایند.

کیانوش جهانپور گفت: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (شانزدهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، 2 هزار و 886 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که 527 مورد از آنها در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری شدند.

مجله آی سیب: مجله آی سیب | مجله فناوری های جدید، رایانه ها، موبایل ها و کجت های هوشمند

مجله بیزبینگ: مجله بیزبینگ، مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3806

به "خبرنگاران بی خیال نباشید؛ کرونا هنوز در شهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بی خیال نباشید؛ کرونا هنوز در شهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید