امتناع وزارت خارجه آمریکا از افشای اطلاعات مذاکرات برجامی با چین

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا از امتناع وزارت خارجه این کشور در مورد ارائه هرگونه اطلاعات در مورد مذاکره اخیر راب اقتصادی نماینده ویژه این وزارتخانه در امور ایران با مقام های ارشد حزب کمونیست چین در مورد برجام امتناع ورزیده است.

امتناع وزارت خارجه آمریکا از افشای اطلاعات مذاکرات برجامی با چین

بر اساس این گزارش، ما ژائوشو وزیر خارجه چین به تازگی گفتگویی تلفنی با راب اقتصادی بنا به درخواست طرف آمریکایی داشته که دو طرف در جریان این گفتگو، گفتگو عمیقی در مورد مساله پفراینده هسته ای ایران با یکدیگر داشته اند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، با این حال وزارت خارجه آمریکا از ارائه هرگونه اطلاعات در مورد این تماس به اندیشکده واشنگتن فری بیکن نزدیک به حزب جمهوریخواه آمریکا امتناع ورزیده و تنها در روز یکشنبه اعلام نموده که راب اقتصادی مراحل نخست رایزنی با کنگره، متحدین آمریکا، شرکای این کشور و دیگران را در مورد پفراینده هسته ای ایران شروع نموده است. اما در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، هیچ گونه اشاره ای به جزئیات این رایزنی ها به ویژه مذاکره تلفنی با چین نشده است.

بنا به ادعای فاکس نیوز، فرایند معمول در مورد چنین مواردی این است که وزارت خارجه آمریکا کلیات و در بعضی موارد جزئیات مذاکرات اجرا شده با شرکا و متحدین کشور، به شرطی که آن مذاکره بنا به درخواست طرف آمریکایی اجرا شده باشد را در اختیار رسانه ها قرار می دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7428

به "امتناع وزارت خارجه آمریکا از افشای اطلاعات مذاکرات برجامی با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتناع وزارت خارجه آمریکا از افشای اطلاعات مذاکرات برجامی با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید