اعزام خادم الشریعه، پورکاشیان و علی نسب به مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق آسا

به گزارش هیو بلاگ، شادی پریدر نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج می گوید که علاوه بر سارا خادم الشریعه بعد از مدت ها علی نسب و پورکاشیان به مسابقات سریع و برق آسای دنیا اعزام خواهند شد.

اعزام خادم الشریعه، پورکاشیان و علی نسب به مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق آسا

شادی پریدر نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره شرایط دختران شطرنج باز ایران گفت: در بخش دختران فینال قهرمانی کشور برگزار شده و از آنجا سه نفر برتر به تیم ملی شطرنج ایران دعوت شده اند. در مسابقات قهرمانی کشور آناهیتا زاهدی فر توانست به مقام قهرمانی برسد و حضور خود را در ترکیب تیم ملی قطعی نموده است. همچنین نفرات دوم و سوم این مسابقات به ترتیب آنوشا مهدیان و مطهره اسدی بودند که با توجه به عملکرد و کسب رتبه برتر به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

او اضافه نمود: کمیته فنی فدراسیون سه نفر دیگر را هم برای حضور در تیم ملی دعوت خواهد نمود. از مجموع این 6 دختر شطرنح باز یک نفر حذف شده و بقیه به مسابقات المپیاد دنیای شطرنج که در تابستان برگزار می گردد اعزام خواهند شد.

اولین استاد بزرگ بانوان ایران در مورد حضور بانوان شطرنج باز ایران در مسابقات دیگر گفت: اگر مسابقات دیگری برگزار گردد طبق شرایط آن مسابقه از بین این شش نفر، یک نفر به آن مسابقات اعزام می گردد.

پریدر در پاسخ به اینکه آیا سارا خادم الشریعه در تیم ملی حضور خواهد داشت؟ گفت: خانم خادم الشریعه با توجه به اینکه نفر اول رنکینگ ایران است، در تیم ملی حضور خواهد داشت و برای ایران بازی می نماید.

او اضافه نمود: خادم الشریعه اکنون در مسابقات چین حضور دارد. عنوان مسابقه ای که او در این کشور شرکت نموده مسابقه سریع است. مسئولین مسابقات چین خادم الشریعه را به این مسابقات دعوت نموده اند. در مسابقات سریع چین هو یفان نفر اول رنکینگ بانوان دنیا حضور دارد. این مسابقات برای خادم الشریعه نوعی آمادگی برای رقابت های سریع و برق آسای دنیا که در 25 دسامبر در شهر مسکو برگزار می گردد، خواهد بود.

پریدر اضافه نمود: لیگ قبلی چین که خادم الشریعه در آن حضور داشت اکنون تمام شده و این بانوی شطرنج باز ایران در لیگ های چین، فرانسه، بوندسلیگا و تیم ایتالیایی فعالیت دارد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج در انتها خاطر نشان کرد: به غیر از خادم الشریعه، علی نسب و پورکاشیان نیز بعد از مدت ها در مسابقات سریع و برق آسای دنیا شرکت می نمایند. همانطور که گفته شد این مسابقات 25 دسامبر(4 دی) و در شهر مسکو برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1088

به "اعزام خادم الشریعه، پورکاشیان و علی نسب به مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق آسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام خادم الشریعه، پورکاشیان و علی نسب به مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق آسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید