آنکارا: موضوع اس- 400، یک مسأله ملی و داخلی ترکیه است

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز آدینه در مورد خرید سامانه پدافند روسی اس -400 از سوی کشورش گفت: این موضوع، یک مسأله ملی و داخلی است. ما این سامانه را مستقل از شبکه پدافندی ناتو به کار می گیریم.

آنکارا: موضوع اس- 400، یک مسأله ملی و داخلی ترکیه است

وی در این باره ادامه داد: اعمال تحریم های واشنگتن بر آنکارا در خصوص پروژه جنگنده های اف -35، با روح ائتلاف و اتحاد دو کشور همخوانی ندارد. ما از سامانه اس -400 زمانی که با تهدیدها و خطرات روبرو شویم استفاده می کنیم و این سامانه به کسانی که قصد حمله به ترکیه را ندارند، آسیبی نمی رساند.

این در حالیست که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر در سخنانی اعلام نموده بود: آنکارا برای خرید سامانه های جدید اس -400 نیازی به اجازه آمریکا ندارد. هیچ کشوری نمی تواند گام های ترکیه در زمینه صنایع دفاعی را معین کند. این اقدامات به طور کلی با تصمیمات آنکارا معین می گردد. نمی توانیم اقدامات خود در راستای صنایع دفاعی را با اجازه مراجع دیگر اتخاذ کنیم. ما یک کشور عضو ناتو هستیم. به عنوان یک عضو ناتو، جهت گیری از کشورهای هم پیمان در این سازمان را نمی توانیم بپذیریم. علیرغم پرداخت مبلغی هنگفت، متاسفانه جنگنده های اف -35 به ما تحویل داده نشد. در حوزه دیپلماسی بین المللی این یک اقدام غلطی است که توسط آمریکا در خصوص ترکیه به عنوان کشور هم پیمان آن صورت گرفت. امیدوارم پس از شروع دوره ریاست جمهوری بایدن و دیدارهایی که صورت خواهد گرفت، با برداشتن گام های مثبت مسائل را حل کنیم.

لازم به ذکر است که سال گذشته، واشنگتن در واکنش به اولین آزمایش اس -400، ترکیه را از پروژه ساخت جنگنده های اف -35 کنار گذاشت.

آمریکایی ها مدعی هستند استفاده از یک سامانه روسی از سوی یکی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی، دیوار دفاعی ناتو را تضعیف می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7450

به "آنکارا: موضوع اس- 400، یک مسأله ملی و داخلی ترکیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: موضوع اس- 400، یک مسأله ملی و داخلی ترکیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید