CES 2020 افتتاح شد ، فناوری های جدید؛ از آشپز هوشمند تا شبیه سازی نوازش والدین

به گزارش هیو بلاگ، نمایشگاه بین المللی سی ای اس 2020 (CES) که بزرگ ترین رویداد فناوری دنیا است امروز 17 دی در لاس وگاس افتتاح شد.

CES 2020 افتتاح شد ، فناوری های جدید؛ از آشپز هوشمند تا شبیه سازی نوازش والدین

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سازمان تجاری انجمن فناوری مصرف نمایندگان (CTA) از سال 1967 برگزارنماینده این نمایشگاه است و بیش از دو هزار شرکت و استارت آپ در حوزه فناوری در آن شرکت می نمایند.

نمایشگاه بین المللی سی ای اس (CES) از 7 تا 10 ژانویه امسال میلادی در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا برای عموم برگزار می گردد. شرکت های برتر حوزه الکترونیک و فناوری از جمله ال جی و سامسونگ محصولات شگفت انگیز خود را در این نمایشگاه معرفی می نمایند.

برگزاری این نمایشگاه هر سال سیلی از اخبار فناوری را در پی دارد و بهترین محصولات شرکت ها را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهد. بدون شک امسال نیز شاهد یکی از بزرگ ترین رخدادهای حوزه فناوری خواهیم بود.

نمایشگاه بین المللی سی ای اس فرصت خوبی برای افراد و شرکت هایی است که قصد دارند دستاوردها و اختراعات خود را به جهان معرفی نمایند و در این زمینه به پیشرفت چشمگیری برسند. در واقع این نمایشگاه سکوی پرتاب برای فعالان حوزه فناوری به شمار می رود.

  • ماسکی پنجاه برابر بهتر از ماسک های معمولی

یکی از محصولاتی که در این نمایشگاه امسال عرضه شده است ماسک Atmōs است که در مقایسه با ماسک های معمولی عملکردی بسیار قوی تر دارد.

شرکت Aō Air در فراوری این ماسک از فن های کوچکی استفاده نموده است که فشار هوای تمیزی را در جلوی ماسک فراوری می نمایند تا به این ترتیب کاربر از هوایی پاک تنفس کند.

این ماسک شفاف مقابل دهان و زیر گوش ها قرار می گیرد. همچنین حسگرهایی هم در ماسک تعبیه شده است که میزان دم فرد را اندازه گیری می نماید.

  • کفی کفش هوشمند

تا به امروز کفی های کفش هوشمند مختلفی به بازار عرضه شده اند، ولی شرکت Nurvv کفی کفشی فراوری نموده است که به دونده در دویدن بهتر یاری می نماید.

در این کفی کفش، 32 حسگر ردیاب جی پی اس (GPS) قرار گرفته است و به همراه اپلیکیشن های موبایل عرضه می گردد.

به این ترتیب کاربر می تواند آمارهای استانداردی راجع به شیوه دویدن خود پیدا کند. از میان این استانداردها می توان به طول گام و سرعت کلی دونده اشاره نمود که به لطف بازخوردهای حسی و شنیداری انجام می گردد.

همچنین کاربر می تواند پس از دویدن به اپلیکیشن مخصوص محصول نگاهی بیندازد و کیفیت دویدن خود را دریابد مثلا چه بخش هایی از کف پای وی بیشتر با زمین تماس داشته است.

به این ترتیب کاربر می تواند با ایجاد تغییر در تکنیک دویدن عملکرد خود را بهبود بخشد.

از همه مهم تر این که این کفی به کاربر خود این امکان را می دهد که سریع تر بدود و آسیب نبیند، زیرا این سیستم می تواند مسائل مربوط به دویدن را برای کاربر معین کند تا قبل از بروز آسیب این مسائل حل گردد.

  • گهواره ای که نوازش والدین را شبیه سازی می نماید

شرکت 4moms در نمایشگاه 2020 CES از یک گهواره خواب کودک رونمایی کرد که شبیه ساز نوازش کودک توسط والدین به هنگام خواب است.

این گهواره که mamaRoo نام دارد، در نگاه اول ساده به نظر می رسد ولی پس از مدتی آغاز به تکان خوردن می نماید.

زمانی که سبد این گهواره به آرامی به بالا و پایین و پهلوها حرکت می نماید، پایه آن ثابت باقی می ماند.

معمولا پنج نوع الگوی مختلف برای تکان دادن بچه ها هنگام خواب وجود دارد که شامل ماشین سواری، کانگورویی، تکان روی پا، تکان گهواره ای و تکان در دستان است. این گهواره همه آنها را شبیه سازی می نماید و هریک از آن ها دارای پنج سرعت مختلف اند و در کل 25 حالت تنظیم مختلف دارد.

هریک از این تنظیمات براساس حرکات طبیعی است که والدین به هنگام نوازش فرزند خود انجام می دهند.

این گهواره به اپلیکیشن متصل می گردد و به والدین این امکان را می دهد که گهواره را از راه دور تنظیم نمایند و شرایط خواب کودک را معین نمایند.

در این پنج حرکت مختلف قابلیت اضافه کردن حالت لرزش هم وجود دارد و علاوه بر آن می توان 4 نوع صدای مختلف را هم برای کودک پخش کرد. این صداها شامل صدای باران، دریا، پنکه و هیس هستند.

  • ایربادی برای اندازه گیری فشار خون

شرکت آمریکایی Valencell در جریان نمایشگاه 2020 CES از ایربادهای منحصربه فرد خود رونمایی کرد.

فشار خون بالا در اغلب اوقات علامتی ندارد و بسیاری از مردم برای سالیان زیاد حتی بدون این که آگاه باشند مبتلا به این عارضه اند. فشار خون بالا اگر درمان نگردد، باعث آسیب به سرخرگ ها و اندام های حیاتی بدن می گردد و به همین دلیل به آن قاتل خاموش می گویند.

اخیرا این شرکت در اقدامی جالب پیروز به توسعه ایربادهایی شده است که این ایربادها با حسگرهایی که دارند می توانند به راحتی فشارخون کاربران را اندازه گیری نمایند. این ایربادها به سیستم تغییر حجم سنجی نوری یا فتوپلتیسموگرام مجهزند و با این سیستم می توانند بر ضربان قلب کاربران نظارت نمایند.

شرکت آمریکایی Valencell برای توسعه ایربادهای فشار خون خود از بیش از 15 هزار مجموعه داده از حدود پنج هزار فرد در سنین مختلف و اطلاعات 25 درصد از داروهای فشار خون استفاده کرد. این ایرباد تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت نموده است.

  • صفحه کلید نامرئی؛ فناوری خارق العاده سامسونگ

شرکت سامسونگ در میان پروژه های جدید خود از یک نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرد. این نرم افزار به کاربر امکان می دهد یک صفحه کلید مجازی را روی سطح خالی ایجاد کند.

این نرم افزار موسوم به سلفی تایپ از دوربین سلفی تلفن همراه، تبلت یا لپ تاپ یاری می گیرد تا حرکات انگشتان کاربر را ردیابی کند و آنها را به صفحه کلید انتقال دهد. سلفی تایپ به تجهیزات اضافه ای احتیاج ندارد و شاید بتواند جایگزینی مناسب و قابل حمل برای صفحه کلید باشد.

افرادی که در محل کار خود به صفحه کلید احتیاج ضروری دارند و احساس می نمایند که صفحه کلیدهای معمولی بیش از اندازه سنگین هستند می توانند سلفی تایپ را تهیه نمایند. نرم افزاری مانند سلفی تایپ می تواند مشکل این افراد را حل نماید و هیچ برنامه ریزی پیشرفته ای را نیز از کاربر خود نمی طلبد.

با وجود این نرم افزار دیگر احتیاجی نیست که کاربر همواره به صفحه کلید خود نگاه کند و می تواند به راحتی تایپ کند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

  • آشپز هوشمند

در نمایشگاه 2020 CES شاهد رونمایی از یک سیستم آشپزی هوشمند هستیم که می تواند همه مراحل طبخ غذا از وزن کردن مواد تشکیل دهنده تا ورز دادن خمیر را به صورت اتوماتیک انجام دهد و با یک صفحه نمایش هوشمند جانبی کار می نماید. هدف از فراوری محصولات مربوط به آشپزی این است که همه کارهای مربوط به پخت غذا در آشپزخانه انجام شوند.

این سیستم هوشمند که جولیا نام دارد، می تواند از عهده وزن کردن، خرد کردن و بخارپز کردن مواد غذایی برآید. جولیا به یک نمایشگر هوشمند 8 اینچی موسوم به اسمارت چیکن هاب (Smart Kitchen Hub) و یک کتاب دیجیتال آشپزی مجهز است که به آن در آماده کردن غذا یاری می نماید. کاربر فقط باید دستور پخت غذای مورد نظر خود را انتخاب کند و مواد غذایی را به کار ببرد.

دستورهای پخت قابل تنظیم کردن هستند و به کاربر امکان می دهند غذا را مطابق سلیقه خود آماده کند. دوربینی که در نمایشگر تعبیه شده است می تواند مواد غذایی را که می بیند تشخیص دهد و دستور پختی برای آنها ارائه کند. همچنین این نمایشگر ویدئوهایی را برای آموزش مرحله به مرحله شامل می گردد که کاربر را برای انتخاب مواد غذایی و آشپزی هدایت می نمایند.

کاربر می تواند با استفاده از نمایشگر که به دستیار صوتی الکسا متصل می گردد، دستوراتی در خصوص فرایند آشپزی بدهد. یک اپلیکیشن تلفن همراه موسوم به کوکینک پال (CookingPal) نیز امکان آنالیز و کنترل از راه دور آشپزی جولیا را فراهم می نماید. جولیا حالت های متفاوتی برای آشپزی دارد و می تواند تنظیمات دما را طی فرایند پخت غذا تغییر دهد.

  • ریش تراشی با هوش مصنوعی

شرکت بیک از یک ریش تراش صورت رونمایی کرد که با استفاده از هوش مصنوعی کیفیت بهتری برای اصلاح صورت فراهم می نماید.

این تیغ ریش تراش در ظاهر مانند ریش تراش های پنج تیغه معمولی به نظر می رسد، ولی می تواند اطلاعات مربوط به این کار از جمله دما، رطوبت، تراکم مو، سرعت، زمان و میزان آب استفاده شده را به هنگام اصلاح معین کند.

با استفاده از این اطلاعات، شرکت بیک نسل بعدی ریش تراش هایی را فراوری خواهد نمود به خوبی با ویژگی های کاربران امروزی سازگار می شوند.

هدف از فراوری این محصول اندازه گیری کیفیت اصلاح مو به شیوه ای دقیق تر و بهتر از گذشته است.

برای انجام این کار حرکات هر کدام از تیغ ها با استفاده از قطعات الکترونیکی داخل آنها ارزیابی می گردد و سپس این اطلاعات به سیستم هوش مصنوعی وارد می گردد تا عادات کاربر در اصلاح صورت را معین کند.

بخش متصل تیغ توسط یک شرکت فرانسوی به نام Invoxia فراوری شده است.

این ریش تراش با استفاده از بلوتوث به یک اپلیکیشن گوشی هوشمند متصل می گردد تا اطلاعاتی که به وسیله حرکت کردن ریش تراش و حسگرهای آن به وجود آمده است به گوشی منتقل گردد.

  • چراغ مطالعه هوشمند؛ درمان خوانش پریشی

شرکت فرانسوی Lexilife در نمایشگاه 2020 CES از چراغ مطالعه نوین خود رونمایی کرد. این چراغ مطالعه هوشمند اختلال خوانش پریشی را درمان می نماید.

خوانش پریشی، دش خوانی یا دیسلِکسی یک نوع معلولیت آموزشی است و به اختلالاتی گفته می گردد که افراد در روان خوانی یا درک مطالب دارند.

خوانش پریشی ممکن است در واج خوانی و رمزگشایی، دیکته، مهارت شنوایی، حافظه کوتاه مدت یا نامگذاری سریع اختلال ایجاد کند. خوانش پریشی با سطح آی کیو یا هوش و توانایی شناختی فرد ارتباطی ندارد.

سال 2017 پژوهشگران اظهار نموده بودند این بیماری به دلیل اختلال در الگوی سلول های چشم ایجاد می گردد.

این چراغ مطالعه Lexilight نام دارد و پالس های نور را به گونه ای تنظیم شده منتشر می نماید و به کاربر اجازه می دهد متون را راحت تر و بهتر بخواند.

به گفته مسئولان این شرکت، چراغ مطالعه یادشده در 90 درصد موارد اختلال افراد را درمان نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1450

به "CES 2020 افتتاح شد ، فناوری های جدید؛ از آشپز هوشمند تا شبیه سازی نوازش والدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "CES 2020 افتتاح شد ، فناوری های جدید؛ از آشپز هوشمند تا شبیه سازی نوازش والدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید