5 کار که سونی در سال 2021 باید انجام دهد

به گزارش هیو بلاگ، 2020 سال خوبی برای سونی بود. به غیر از نسل جدید پلی استیشن و عرضه هدفون های عالی، این شرکت از چند گوشی جذاب هم رونمایی کرد. اکسپریا 1 مارک 2 برای هواداران گوشی های پرچم دار عرضه شد و سونی با عرضه اکسپریا 5 مارک 2 کوشش کرد گوشی مقرون به صرفه تری را به دست کاربران برساند. هر دوی آن ها پیشرفت قابل توجهی را نسبت به نسل قبلی خود نشان می دهند. روی هم رفته سونی در سال 2021 می تواند کارهای بیشتر را برای بهبود شرایط خود انجام دهد و در این مطلب به اقدامات مناسب گوشی ها و هدفون های سونی می پردازیم.

5 کار که سونی در سال 2021 باید انجام دهد

1. حل کردن مسائل اکسپریا 5 مارک 2

گوشی اکسپریا 5 مارک 2 در بعضی فهرست های بهترین گوشی های 2020 دیده می شود. برای کاربرانی که به دنبال تعادل بین قیمت و ویژگی ها هستند گزینه مناسبی محسوب می شود. ضمناًً افرادی که مرتباً با گوشی خود فیلم و سریال تماشا می نمایند یا گیمر هستند، احتمالا این گوشی می تواند نظرشان را جلب کند. از جهات مختلف، خرید این گوشی منطقی تر از اکسپریا 1 مارک 2 به حساب می آید.

اما در نهایت یکی از مهم ترین مسائل آن مربوط به نرم افزار است. اگرچه رابط کاربری اندروید آن سبک و ساده است، اما تنظیمات و ویژگی های متناقض بعضی اپلیکیشن های درون این رابط کاربری ناخوشایند هستند. همچنین اپلیکیشن Pro که برای عکاسی حرفه ای ارائه شده، قدرتمند ولی کمی پیچیده است ولی در اپلیکیشن استاندارد مختص عکاسی بعضی ویژگی های اساسی وجود ندارد. همچنین می توانیم به جای خالی شارژ سریع تر، سخت افزارهای دوربین پیشرفته تر و وجود جک هدفون هم اشاره کنیم.

با وجود این ضعف ها، اکسپریا 5 مارک 2 نشان داد که سونی هنوز هم می تواند گوشی های جذابی را فراوری کند. روی هم رفته سونی با تمرکز بیشتر بر حل مسائل این چنینی، می تواند نسل سوم آن را در سال 2021 با جذابیت بیشتری راهی بازار کند.

2. عرضه گوشی با دوربین فوق العاده

در بین کارهایی که سونی باید در سال 2021 انجام دهد، باید به عرضه گوشی مجهز به دوربین فوق العاده هم اشاره کنیم که توانایی رقابت با بهترین رقبا را داشته باشد. اگرچه گوشی های اکسپریا 1 و 2 مارک 2 عکس های خیلی خوبی را ثبت می نمایند و در زمینه پردازش تصاویر حرف زیادی برای گفتن دارند، اما سخت افزار این دوربین ها چندان پیشرفته نیست.

با وجود اینکه سونی سازنده تعدادی از بهترین سنسورهای دوربین موبایل محسوب می شود، اما برای این گوشی ها از دوربین های 12 مگاپیکسلی نه چندان پیشرفته ای استفاده نموده است. اما مثلا گوشی های هواوی P40 مجهز به سنسور 50 مگاپیکسلی IMX700 هستند و اوپو فایند X2 پرو از سنسور 48 مگاپیکسلی IMX689 بهره می برد که دوربین این گوشی ها در بین بهترین های سال 2020 قرار گرفته است.

سونی به لطف داشتن سنسورهای دوربین پیشرفته و لنزهای زایس در این زمینه می تواند حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد و امیدواریم این شرکت در سال 2021 بالاخره بیشتر از گذشته به کیفیت دوربین های موبایل توجه نشان بدهد.

  • 5 کار که LG در سال 2021 باید انجام دهد

3. ارائه سرویس PlayStation Now برای اندروید

اگرچه نسل جدید کنسول ها توجهات زیادی را جلب نموده اند و فعلا سرویس های گیمینگ ابری در مرکز توجه قرار ندارند، اما اجرای بازی ها در شرایط و مکان های مختلف همچنان جذابیت زیادی برای کاربران دارد. در این زمینه شرکت های زیادی وارد عمل شده اند که می توانیم به آمازون لونا، گوگل استیدیا، سرویس گیم پس ایکس باکس و PlayStation Now سونی اشاره کنیم.

با وجود اینکه بسیاری از این سرویس ها همچنان در دست توسعه قرار دارند، اما روی هم رفته آن ها می خواهند تا حد ممکن از گجت ها و پلتفرم های مختلفی پشتیبانی می نمایند. اما در حال حاضر PlayStation Now فقط با پلی استیشن 4 و کامپیوترهای ویندوزی سازگار است. به عنوان مثال پشتیبانی از مرورگرهای وب باعث می شود کامپیوترهای بیشتری راحت تر از گذشته به این سرویس دسترسی پیدا نمایند. همچنین امیدواریم این سرویس به سیستم عامل اندروید هم راه پیدا کند.

4. بازاریابی برای گوشی ها

علاقه مندان به تکنولوژی ممکن است از جدیدترین گوشی های سونی خبردار شوند و حتی به آن ها علاقه داشته باشند، اما عموم مردم اصلا از وجود گوشی های جدید سونی خبر ندارند. بخش موبایل سونی در زمینه بازاریابی عملاً کار چندانی انجام نمی دهد. این در حالی است که بخش های مارکتینگ پلی استیشن و هدفون های این شرکت بسیار فعال ظاهر می شوند.

بخشی از این موضوع به فروش بسیار پایین گوشی های سونی در مقایسه با رقبا برمی شود و به همین خاطر این شرکت برای تبلیغات این گوشی ها تمایل چندانی به اختصاص بودجه های هنگفت ندارد. در عین حال شرکت های بسیار کوچک تر از سونی توانسته اند به وسیله تبلیغات توجه زیادی را نسبت به گوشی های خود جلب نمایند.

5. پشتیبانی از کدک صوتی LC3+

هدفون های سونی معمولا در فهرست بهترین هدفون ها قرار می گیرند. اگرچه هدفون های سونی از سخت افزار فوق العاده ای بهره می برند، اما در کنار سخت افزار ویژگی های دیگری هم اهمیت دارند.

یکی از این ویژگی های مهم، کدک های صوتی هستند و در این زمینه می توانیم به جدیدترین کدک صوتی سازمان استاندارد بلوتوث (SIG) به نام LC3+ اشاره کنیم. اگرچه LC3+ به نوعی رقیب کدک انحصاری سونی به نام LDAC محسوب می شود، اما از طرف دیگر کیفیت صدای هدفون های بلوتوثی را تا حد قابل توجهی ارتقا می بخشد. پشتیبانی از این کدک باعث می شود کاربران برای بهره گیری از کدک های مختلف امکان انتخاب داشته باشند.

از دیگر ویژگی های این کدک می توانیم به کاهش مصرف انرژی اشاره کنیم که اهمیت زیادی برای کاربران دارد. همچنین اشتراک گذاری صدای پخش شده با تعداد نامحدودی از گجت های بلوتوثی اطراف هدفون امکان پذیر می شود.

  • 5 کار که اپل در سال 2021 باید انجام دهد

منبع: Android Authority

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6841

به "5 کار که سونی در سال 2021 باید انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کار که سونی در سال 2021 باید انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید