3300میلیارد تومان به 200بنگاه صادراتی پرداخت شده است

به گزارش هیو بلاگ، هر چند هنوز تکلیف بسته حمایت از صادرات سال 1400 نهایی نشده، اما به نظر می رسد سازمان توسعه تجارت بخش مهمی از بسته سال گذشته را به مرحله اجرا رسانده است.

3300میلیارد تومان به 200بنگاه صادراتی پرداخت شده است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، با توجه به اهمیت موضوع یافتن صادرات غیرنفتی در اقتصاد ایران، در سال های گذشته نهاد های مختلف اعلام کرده اند که با استفاده از ابزار های موجود از صادرکنندگانی که در این حوزه ها فعالیت دارند، حمایت خواهند کرد.

در کنار ابزار هایی مانند معافیت اقتصادیاتی، یکی از اصلی ترین گام های عملی دولت برای حمایت از این حوزه، اجرای بسته های حمایت از صادرات غیرنفتی به شکل سالانه بوده است.

البته در سال 1398، این بسته آن قدر دیر آماده شد که عملا امکان اجرای کامل نیافت، اما براورد ها نشان می دهد که در سال 1399، بخش مهمی از این بسته اجرایی شده است.

حمید زادبوم - رئیس سازمان توسعه تجارت - اعلام کرده: بر اساس آخرین اطلاعات و آمار موجود از مجموع 4000میلیارد تومان منابع مندرج در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال 1399 که شامل 2000میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی و 2000میلیارد تومان منابع نظام بانکی است، 3300میلیارد تومان در قالب تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و با نرخ های ترجیحی به 200بنگاه صادراتی پرداخت شده است.

او توضیح داد: پرونده 137مجموعه صادراتی که اهلیت صادراتی آن ها از طریق سازمان توسعه تجارت ایران احراز شده و تعهدات ارزی خود را بر اساس دستورالعمل های موجود ایفا کرده اند، در بانک های عامل در دست بررسی بوده که در صورت احراز اهلیت اعتباری ایشان، بانک های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: تعداد 55 متقاضی به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات و یا نداشتن عملکرد صادراتی حائز شرایط دریافت تسهیلات نبوده و 50 بنگاه صادراتی هم به دلیل عدم احراز اهلیت اعتباری از طریق بانک های عامل پیروز به دریافت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی نشده اند. همچنین 75متقاضی در حال تکمیل اطلاعات خود در سامانه بهین یاب هستند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در سرانجام گفت: فرایند ارائه درخواست دریافت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی با نرخ های ترجیحی و از منابع صندوق توسعه ملی کاملا الکترونیکی و برخط بوده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8640

به "3300میلیارد تومان به 200بنگاه صادراتی پرداخت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3300میلیارد تومان به 200بنگاه صادراتی پرداخت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید