یک پژوهش جدید: دارویی که به کاهش مرگ در اثر کرونا یاری می نماید

به گزارش هیو بلاگ، نتایج یک آنالیز جدید نشان داده، داروهای استاتین که معمولا به عنوان کاهنده کلسترول مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است به کاهش میزان مرگ مبتلایان به کرونا یاری نمایند.

یک پژوهش جدید: دارویی که به کاهش مرگ در اثر کرونا یاری می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، طبق مطالعه جدیدی که در مجله Cell Metabolism منتشر شده است، داروهای استاتین که معمولا به عنوان کاهنده کلسترول مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است به کاهش میزان مرگ مبتلایان به کرونا که در بیمارستان بستری هستند یاری نمایند.

مطالعات بر روی حیوانات نشان داده اند که داروهای استاتین می توانند پاسخ های سلول های ایمنی را بهبود بخشند، التهاب را کاهش داده و پیشرفت آسیب های ریه را آهسته نمایند.

محققان چینی در بیمارستان رنین از دانشگاه ووهان این مطالعه را انجام دادند و درنهایت تعیین شد، آنهایی که در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده اند، با مصرف استاتین نه تنها از مرگ در امان بوده اند، بلکه احتیاج آنها به استفاده از دستگاه های تنفس مصنوعی کمتر از سایر بیماران بوده است.

محققان پس از پیگیری 28 روزه دریافتند که میزان مرگ و میر در گروه استاتین 5.2 درصد پایین تر از میزان مرگ و میر 9.4 درصدی از گروهی بوده که این دارو را دریافت نکرده بودند.

محقق این پژوهش گفت: این نتایج ایمنی و اثربخشی داروهای استاتین در معالجه بیماران بستری در COVID-19 را نشان داده است.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4173

به "یک پژوهش جدید: دارویی که به کاهش مرگ در اثر کرونا یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک پژوهش جدید: دارویی که به کاهش مرگ در اثر کرونا یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید