گفتگوی تلفنی بایدن و پوتین درباره برجام، اوکراین و معاهدات نظامی

به گزارش هیو بلاگ، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه به صورت تلفنی درباره موضوعات دوجانبه و بین المللی از جمله برجام، مسئله اوکراین و معاهدات نظامی دو کشور بحث و گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی بایدن و پوتین درباره برجام، اوکراین و معاهدات نظامی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نهاد ریاست جمهوری روسیه سه شنبه شب به وقت تهران در بیانیه ای بیان کرد که ولادیمر پوتین رئیس جمهور این کشور و همتای آمریکایی وی جو بایدن که هفته گذشته رسماً کار خود را به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا شروع کرد، به صورت تلفنی در مورد موضوعات دوجانبه و بین المللی تبادل نظر نموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس بیانیه کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین در ابتدای این تبادل نظری تلفنی شروع به کار جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا را به وی تبریک گفته و خاطرنشان نموده است که عادی سازی روابط میان روسیه و آمریکا به نفع هر دو کشور و کل جامعه دنیای است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هردو رئیس جمهور در این تبادل نظری تلفنی همچنین از تبادل یادداشت های دیپلماتیک در مورد تمدید معاهده سلاح های تهاجمی راهبردی ابراز خرسندی نموده و ابراز امیدواری کردند که طی روزهای آینده دو طرف اقدامات لازم را برای تمدید این معاهده مهم در رابطه با محدودسازی متقابل زرادخانه های هسته ای دو کشور انجام دهند.

کاخ کرملین در بخش دیگری از بیانیه خود درباره تبادل نظری تلفنی پوتین و بایدن اظهار داشته است: خروج یکجانبه ایالات متحده از معاهده آسمان های باز، مسئله حفظ برجام، برنامه هسته ای ایران، حل وفصل مسائل داخلی اوکراین و نیز طرح روسیه برای برگزاری نشستی با حضور اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله موضوعات بین المللی بود که مورد بحث نهاده شد.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7011

به "گفتگوی تلفنی بایدن و پوتین درباره برجام، اوکراین و معاهدات نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی بایدن و پوتین درباره برجام، اوکراین و معاهدات نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید