گشایش نمایشگاه یافته های باستان شناسی عصر آهن غرب ایران در موزه سنندج

به گزارش هیو بلاگ، نمایشگاه یافته های باستان شناسی عصر آهن غرب ایران با مشارکت موزه مادر کشور، روز یکشنبه 12 آبان ماه 1398 در موزه باستان شناسی سنندج به روی عموم گشوده شد.

گشایش نمایشگاه یافته های باستان شناسی عصر آهن غرب ایران در موزه سنندج

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران، جبرئیل نوکنده رئیس کل این موزه که به همراه سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در آیین گشایش این رویداد حضور داشت، گفت: این نمایشگاه در حاشیه همایش بین المللی عصر آهن غرب ایران و مناطق همجوار که با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، موزه ملی ایران و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دانشگاه کردستان در حال برگزاری است، در محل موزه سنندج تدارک برپا شده است.

او هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی بیشتر یافته های باستان شناسی منطقه غرب ایران متعلق به عصر آهن بیان نمود و ادامه داد: کردستان یکی از کانون های اصلی فرهنگی عصر آهن به ویژه خاستگاه فرهنگ مانا است که به آن کمتر پرداخته شده است.

نوکنده در مورد آثار به نمایش در آمده گفت: این نمایشگاه دربرگیرنده 289 اثر از مجموعه موزه سنندج و موزه ملی ایران است که از محوطه های باستانی زیویه، حسنلو، بسطام، کول تاریکه، ملامچه، چنگبار، هفتوان، کانی زیرین، روار، گورستان زاگرس و قلایچی بوکان به دست آمده اند.

رئیس کل موزه ملی ایران برگزاری نمایشگاه های استانی را یکی از رسالت های موزه مادر کشور ارزیابی کرد و افزود: در صورت مهیا بودن شرایط لازم در موزه های استانی، آماده ایم تا با برگزاری نمایشگاه های موقت، شرایط مناسبی را برای بازدید و آشنایی هر چه بیشتر هموطنان با آثار ارزشمند فرهنگی تاریخی موجود در موزه ملی ایران مهیا کنیم.

نمایشگاه یافته های باستان شناسی عصر آهن غرب ایران تا 12 آذرماه 1398 در موزه سنندج پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 758

به "گشایش نمایشگاه یافته های باستان شناسی عصر آهن غرب ایران در موزه سنندج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش نمایشگاه یافته های باستان شناسی عصر آهن غرب ایران در موزه سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید