کشورهای آسیا پاسیفیک قرارداد تجارت آزاد را بدون آمریکا امضا کردند

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پنج شنبه شب، 11 کشور، شامل ژاپن و کانادا، توافق مهم تجارت آزاد آسیا پاسیفیک را بدون حضور آمریکا امضا کردند. این به گفته یکی از وزیران نشانه ای قدرتمند در مقابله با محافظه کاری و جنگ های تجاری است.

کشورهای آسیا پاسیفیک قرارداد تجارت آزاد را بدون آمریکا امضا کردند

این قرارداد در شرایطی امضا شد که رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ پیشتر در روز پنج شنبه خواستار پیش برد برنامه خود برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم شده بود. حرکتی که کشورهای دیگر و صندوق بین المللی پول می گویند می تواند باعث به راه افتادن یک جنگ تجاری گردد.

توافق جامع و پیش رونده شراکت ترانس پاسیفیک (سی پی تی پی پی)، تعرفه ها را در کشورهایی که در مجموع صاحب 13 درصد اقتصاد دنیا هستند (روی هم رفته فراوری ناخالص ملی آنها بالغ بر 10 تریلیون دلار می گردد)، کاهش می دهد. اگر ایالات متحده در این توافق بود این کشورها 40 درصد اقتصاد دنیا را در بر می گرفتند.

رییس جمهور شیلی، میشله باچه لت گفت: امروز ما با افتخار این پروسه را به یک جمع بندی رساندیم و پیامی قدرتمند به جامعه بین المللی ارسال کردیم که بازارهای آزاد، یکپارچگی مالی و همکاری بین المللی بهترین ابزارهای ایجاد فرصت های مالی و شکوفایی هستند.

طبق آمارهای تجاری شیلی و کانادا، این توافق، حتی بدون آمریکا، در برگیرنده بازاریست که نزدیک به 500 میلیون نفر جمعیت دارد، که آن را به یکی از بزرگترین قراردادهای تجاری دنیا تبدیل می نماید.

ترامپ پنج شنبه شب خاطرنشان کرد که تعرفه ای 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه ای 10 درصدی بر واردات آلومینیوم وضع خواهد نمود، هرچند او گفت معافیت هایی برای کانادا و مکزیک که متحدین این کشور تحت پیمان نفتا هستند، وجود خواهد داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 591

به "کشورهای آسیا پاسیفیک قرارداد تجارت آزاد را بدون آمریکا امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای آسیا پاسیفیک قرارداد تجارت آزاد را بدون آمریکا امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید