پلیس آمریکایی در صورت اثبات جرم قتل غیر عمد تنها به 25 سال زندان محکوم می گردد!

به گزارش هیو بلاگ، یک دادستان آمریکایی گفت در صورت اثبات جرم افسری که مرد سیاه پوست را به قتل رساند، وی حداکثر به 25 سال زندان محکوم خواهد شد.

پلیس آمریکایی در صورت اثبات جرم قتل غیر عمد تنها به 25 سال زندان محکوم می گردد!

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از رویترز، یک دادستان آمریکایی اظهار کرد پلیس سفیدپوست مینیاپولیس که با زانو گلوی یک سیاه پوست غیرمسلح را فشرد و باعث مرگش شد، به اتهام قتل از نوع درجه سه دستگیرشده است. انتشار ویدیوی این حادثه، سه شب اعتراض خشونت بار در این شهر را در پی داشت.

درک شاوین، مأمور پلیسی که در ویدیوی ضبط شده توسط یک رهگذر روی گردن جرج فلوید، سیاه پوست 46 ساله فشار آورد و قتل او را رقم زد، با حکم مایک فریمن دادستان شهرستان هنپین در ایالت مینه سوتا به اتهام قتل غیر عمد بازداشت شده است.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: وی در بازداشت است و به قتل متهم شده است. ما شواهدی در دست داریم، ویدئوی تلفن همراه شهروندی که آن را ضبط نموده و بسیار وحشتناک، هولناک و ترس آور است را در اختیار داریم و بارها و بارها آن را دیده ایم، دوربینی که روی لباس افسر پلیس بود به همراه اظهارات شاهدان عینی نیز در اختیار ماست.

ویدیوی ضبط شده نشان می دهد که فلوید (سیاه پوست مقتول) بارها در حال ناله و نفس نفس زدن بود و به افسر پلیسی که روی گلوی او زانوزده می گوید: نمی توانم نفس بکشم. وی پس از چندین دقیقه به تدریج ساکت شده و دست وپا زدن را متوقف می نماید.

شاووین و سه افسر دیگری که درصحنه قتل حضور داشتند، روز سه شنبه از اداره پلیس مینیاپولیس اخراج شدند. نام دیگر مأمورین همراه او عبارت اند از توماس لین، تو تائو و جی الکساندر کونگ.

دادستان هنپین اضافه کرد: تحقیقات در خصوص شاوین ادامه دارد و پیش بینی می گردد که اتهاماتی علیه دیگر افسران همراه او نیز مطرح گردد اما ابتدا خطرناک ترین عامل قتل مورد اتهام قرار گرفته است. درصورتی که افسر قاتل محکوم گردد، حداکثر به 25 سال زندان محکوم خواهد شد.

در اوایل روز آدینه، تیم والز، فرماندار مینه سوتا درحالی که به مردم قول رسیدگی به نابرابری های نژادی را داده بود، خواهان خاتمه دادن به اعتراضات خشونت آمیز ازجمله آتش سوزی، غارت و آتش زدن یک مقر پلیس شد.

بخشی از این اعتراضات که به احتمال زیاد امشب نیز ادامه خواهد داشت، به دلیل عدم دستگیری عوامل قتل بود.

دادستان فریمن در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا افسران خاطی زودتر دستگیر نشدند تأکید کرد که وارد کردن اتهام و دستگیری در موارد مشابه، بین 9 ماه تا یک سال به طول می انجامد.

وی مدعی شد این سریع ترین زمانی است که تا به امروز یک افسر پلیس دستگیر شده و اضافه کرد: به مأموران پلیس برای بکارگیری سطح مشخصی از قوه قهریه برای انجام وظیفه شان و محافظت از ما اطمینان داریم. آن ها اما اگر به صورت غیرمنطقی از این قدرت استفاده نمایند، مرتکب جنایت خواهند شد.

4106/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3784

به "پلیس آمریکایی در صورت اثبات جرم قتل غیر عمد تنها به 25 سال زندان محکوم می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس آمریکایی در صورت اثبات جرم قتل غیر عمد تنها به 25 سال زندان محکوم می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید