پلیسی که سیاه پوست آمریکایی را در سال 2014 به قتل رساند متهم نمی شود

به گزارش هیو بلاگ، افسر پلیس سفیدپوستی که در سال 2014 یک نوجوان سیاه پوست آمریکایی را به ضرب گلوله به قتل رساند متهم نمی شود.

پلیسی که سیاه پوست آمریکایی را در سال 2014 به قتل رساند متهم نمی شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه خبری ان بی سی نیوز پنجشنبه گزارش داده نتیجه یک بررسی جدید نشان می دهد اتهامی علیه افسر پلیسی که در سال 2014 یک نوجوان سیاه پوست به نام مایکل براون را به ضرب گلوله به قتل رسانده مطرح نخواهد شد.

طبق این گزارش، وسلی بل، دادستان این پرونده بعد از بررسی محرمانه 5 ماهه ای که بر روی تیراندازی مرگبار به مایکل براون انجام داده به این نتیجه رسیده که نمی تواند دارن ویلسن، افسری که به سمت این نوجوان شلیک کرد را متهم کند.

وسلی بل با وجود این در گفت وگو با ان بی سی گفت: البته تحقیقات ما دارن ویلسون را تبرئه هم نمی کند.

بل در ادامه گفته تحقیق درباره اقدامات ویلسن که به قتل براون منجر شده ضروری بوده است.

قتل مایکل براون توسط این افسرسفیدپوست در اوت 2014 به تظاهرات های گسترده در سراسر آمریکا منجر شد که چندین هفته ادامه داشت.

بل گفت: به دلیل اهمیت این پرونده برای جامعه سیاه پوستان و بنا به درخواست خانواده [براون] من فکر کردم ضروری است که ادله موجود را یک بار دیگر بررسی کنیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی اضافه کرد: مسئله پیش روی ما مسئله ساده ای بود: آیا می توانیم بدون تردید ثابت کنیم که وقتی دارن ویلسون به مایکل براون شلیک کرد مرتکب قتل شد یا خیر. ما بعد از بررسی های مستقل و موشکافانه ادله نتوانستیم به نتیجه برسیم که او مرتکب قتل شده است.

اواخر سال 2014 هیئت منصفه دادگاه تصمیم گرفت علیه ویلسون کیفرخواست صادر نکند. سال بعد، وزارت دادگستری آمریکا به این جمع بندی رسید که اقدام ویلسون نقض حقوق شهروندی مایکل براون نبوده و هیچ اتهام فدرال علیه او مطرح نخواهد شد.

مایکل براون روز 9 اوت در حالی به ضرب گلوله این افسرسفیدپوست کشته شد که غیرمسلح بود و دست هایش را به نشانه تسلیم بالا گرفته بود.

بسیاری از معترضان در تظاهرات هایی که بعد از قتل مایکل براون رخ داد دست هایشان را به نشانه اعتراض بالا گرفته و شعار می دادند: دست هایمان بالا است شلیک نکنید.

ان بی سی نیوز می گوید بل در پاسخ به این سئوال که چرا تحقیقات این پرونده محرمانه نگاه داشته شده گفت: چون ما نمی خواستیم سیرک درست کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4662

به "پلیسی که سیاه پوست آمریکایی را در سال 2014 به قتل رساند متهم نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیسی که سیاه پوست آمریکایی را در سال 2014 به قتل رساند متهم نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید