شرایط بدهی های دولت مطلوب است ، پردازش اجلاس آنکتاد به حضور تکنولوژی در مدیریت بدهی های

به گزارش هیو بلاگ، بنانی شرایط مدیریت بدهی و میزان بدهی کشور را در چند ماه اخیر خوب و قابل قبول مطرح نمود.

شرایط بدهی های دولت مطلوب است ، پردازش اجلاس آنکتاد به حضور تکنولوژی در مدیریت بدهی های

مهدی بنانی، رئیس مرکز مدیریت بدهی های خزانه داری کشور در گفت و گو با خبرنگار ، درباره اجلاس گذشته آنکتاد و حضور رئیس خزانه داری کشور در این جلسه، گفت: اجلاس آنکتاد یک کنفرانس دو سالانه است که هر ساله توسط نهاد آنکتاد که یکی از زیر مجموعه های سازمان ملل است، در ژنو برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: موضوع این جلسه آنالیز و تمرکز بر بدهی ها و مدیریت بدهی ها در توسعه کشورهاست، تاثیر کاهش بدهی ها در فرایند رشد و ارتقای سواد مالی کشورها، خطرهای ناشی از افزایش میزان بدهی ها بر اقتصادو همچنین روش های مدیریت این بدهی ها بود که درباره آن بحث و آنالیز صورت گرفت.

بنانی با اشاره به اینکه در اجلاس آنکتاد اعضا به بیان راهکارهای مشترک برای بهبود شرایط بدهی در اقتصاد جهانی پرداختند، گفت: در این سری از کنفرانس بین المللی آنکتاد که در ژنو برگزار گردید، تعداد زیادی از متخصصان مدیریت بدهی از نقاط مختلف جهان و همچنین مقامات مالی کشورهای مختلف دور هم جمع شدند تا موضوعات مرتبط با مدیریت بدهی به طور مثال سامانه ها و نرم افزارهای مورد استفاده در کشورهایشان معرفی نمایند.

بدهی دولت به بانک مرکزی حدود 348 هزار میلیارد تومان است / آیا نظام یارانه ها توان لاغر شدن یا کمتر شدن را دارد؟

وی اضافه کرد: سازمان ملل متحد نیز در امر مدیریت بدهی سامانه ای با نام DEMFAZ را طراحی نموده است. این اجلاس بیانگر رتبه و یا توانایی کشورها در امر بدهی نیست بلکه تنها محلی برای ارتقای سواد مدیریت بدهی و همچنین راهکارهای کاهش انواع بدهی به نظام های بانکی و بازار سرمایه کشورهاست.

رئیس مرکز مدیریت بدهی های خزانه داری کشور توضیح داد: این اولین بار بود که حوزه مدیریت بدهی ایران در اجلاس انکتاد شرکت کرد.24 سال است که این کنفرانس برگزار می گردد که تا به امروز این دو سالانه 12 بار تشکیل شده است. شرکت نمایندگان در اجلاس آنکتاد رئیس خزانه داری و یا وزیر امور مالی و دارایی کشور ها هستند. البته بعضی کشور ها نیز رئیس کل بانک مرکزی را به عنوان نهاد مدیریت بدهی در آن کشور به عنوان نماینده به اجلاس فرستاده بودند.

وی اضافه کرد: در ایران نیز به دلیل آنکه مدیریت بدهی ها بر عهده خزانه داری کشور است، رحمت اله اکرمی رئیس کل خزانه داری و دو نفر همراه در این اجلاس شرکت کردند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که با توجه به تجارب شرکت در این اجلاس (آنکتاد) و شرایط فعلی اقتصاد ایران، شرایط مدیریت بدهی ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: خوشبختانه مدیریت بدهی ایران قابل قبول بوده و سیاست ها در این راستا در حال بروزرسانی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1368

به "شرایط بدهی های دولت مطلوب است ، پردازش اجلاس آنکتاد به حضور تکنولوژی در مدیریت بدهی های" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بدهی های دولت مطلوب است ، پردازش اجلاس آنکتاد به حضور تکنولوژی در مدیریت بدهی های"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید