وزیر دفاع ترکیه؛ با هدف آتش بس، نیرو به ادلب می فرستیم

به گزارش هیو بلاگ، وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اعزام نیروی نظامی بیشتر به استان ادلب، دولت سوریه را تهدید کرد که میخواهد شرایط منطقه را کنترل کند.

وزیر دفاع ترکیه؛ با هدف آتش بس، نیرو به ادلب می فرستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) در ادامه نقض حاکمیت دولت سوریه و تهدید دمشق، مدعی شد که آنکارا میخواهد شرایط منطقه ادلب را برای برقراری آتش بس پایدار، کنترل کند.

آکار با صدور بیانیه ای درباره تحولات اخیر ادلب گفت: ما در حال اعزام نظامیان بیشتری به ادلب هستیم تا هم به آتش بس پایدار برسیم، هم منطقه را کنترل کنیم.

به نوشته خبرگزاری آناتولی وی همچنین تهدید کرد ارتش ترکیه علیه هر کسی که آتش بس را نقض کند، قوه قهریّه به کار می برد، که شامل گروه های افراطی (تروریست ها و عناصر مسلح) نیز می گردد، و آنها را مجبور به اجرای آتش بس خواهد نمود.

آناتولی پیشتر گزارش داده بود ارتش ترکیه علاوه بر اعزام یگان های تکاور به پست های دیدبانی خود در ادلب، چندین فروند موشک انداز در مرز سوریه مستقر نموده است. (جزئیات بیشتر)

افزایش تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه در حالی است که مسئولان مختلف این کشور طی روزهای اخیر به بهانه کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان خود در عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در ادلب، دمشق را به اقدام نظامی تهدید کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته با بیان اینکه در عملیات ارتش سوریه در ادلب تا کنون 14 نظامی ترکیه ای کشته و 45 نفر زخمی شدند، سوریه و متحدانش را اینگونه تهدید کرد: اگر خون سربازان ما ریخته گردد، مهم نیست چه کسی پشت آن است، یا چقدر فکر می نماید که قدرتمند است، من صراحتاً [به آنها] می گویم، شما امن نخواهید بود.

تهدیدهای ترکیه در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه ای اطلاع داد در ادامه پیشروی ها ضد تروریست ها در استان ادلب، بیش از 600 کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد نموده و کنترل ده ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته اند.

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1942

به "وزیر دفاع ترکیه؛ با هدف آتش بس، نیرو به ادلب می فرستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه؛ با هدف آتش بس، نیرو به ادلب می فرستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید