واکنش نامزد ریاست جمهوری آمریکا به جلوگیری از ورود یک ایرانی به آمریکا

به گزارش هیو بلاگ، الیزابت وارن نامزد پیشتاز حزب دموکرات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در ارتباط با جلوگیری از ورود یک دانشجوی ایرانی از سوی اداره گمرکات و حفاظت مرزی این کشور، برطرف بازداشت و جلوگیری از فرایند اخراج او از آمریکا را خواهان شد.

واکنش نامزد ریاست جمهوری آمریکا به جلوگیری از ورود یک ایرانی به آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مقام های کاخ سفید در حالی که مدعی حمایت از مردم ایران هستند، ویزای معتبر بعضی از دانشجویان را باطل و در ورود ایرانی ها بسیار سختگیری می نمایند. این مساله سبب شد تا مدافعان مهاجرت، شامگاه دوشنبه (30 دی ماه) در فرودگاه بین المللی بوستون لوگان در اعتراض به بازداشت و ابطال ویزا معتبر یک دانشجوی ایرانی گردهم آمدند. این دانشجو قرار بود نیم سال تحصیلی خود را در دانشگاه نورث ایسترن شروع کند.

در همین رابطه الیزابت وارن روز سه شنبه (یکم بهمن ماه) در حساب توئیترش در انتقاد به این اقدام خصمانه دولت ترامپ علیه ایرانیان نوشت: این یک دانشجوی ایرانی با ویزا از نوع اف 1 (F1 - ویزای درجه اول دانشجویی در آمریکا) و برای خاتمه تحصیلاتش به آمریکا بازگشته بود.

وارن در ادامه توئیت انتقادی خود نوشت: اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) شب هنگام او را بازداشت نموده است؛ اخراج او از آمریکا باید متوقف گردد، ما مردم آمریکا باید با سیاست های بیگانه هراسی دولت ترامپ مبارزه کنیم.

سوزان چرچ وکیل مدافع مهاجرت در بوستون در صفحه توئیترش نوشت که این دانشجوی 24 ساله، شب گذشته پس از ورود به فرودگاه، تحت بازداشت قرار گرفته است.

او پیش از بازگردانده شدن و درخواست ویزا دانشجویی، 2 سال در آمریکا بوده که صدور ویزا جدیدش، یکسال به طول انجامیده است.

پیش از این نیز در مهرماه سال جاری اعلام شد آمریکا از ورود 12 دانشجوی ایرانی به آمریکا جلوگیری نموده است در حالی که همه آنها ویزا نیز داشته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1588

به "واکنش نامزد ریاست جمهوری آمریکا به جلوگیری از ورود یک ایرانی به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش نامزد ریاست جمهوری آمریکا به جلوگیری از ورود یک ایرانی به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید