هلسینکی معروف به شهر رنگارنگ

به گزارش هیو بلاگ، در این بخش قصد داریم به معرفی شهر هلسینکی، شادترین شهر و پایتخت جهان که شمالی ترین پایتخت جهان نیز به حساب می آید، بپردازیم.

هلسینکی معروف به شهر رنگارنگ

هلسینکی علاوه بر پایتخت فنلاند، بزرگ ترین شهر آن نیز هست که در شبه جزیره گرانیتی در سواحل شمالی خلیج فنلاند، رو به دریای بالتیک واقع شده است. این شهر در سال 1550 توسط پادشاه سوئد تاسیس شد و پس از انقلاب روسیه فنلاند به کشوری مستقل تبدیل شد.

هلسینکی مانند پایتخت دیگر کشورهای اسکاندیناوی پر از مجموعه ای گسترده از جزیره های کوچک در ساختار شهر است و همین امر باعث شده این شهر مناظر خیره کننده ای برای بازدید داشته باشد. معماری بناها و ساخت وسازها در این شهر جدید و خلاقانه هستند اما در کنار حس مدرن بودن، بازدیدکنندگان می توانند شاهد تاثیر سبک معماری روسی در بناهای این شهر باشند.

هلسینکی دارای طبیعت بکر، چشم اندازی دلنواز و سواحلی زیباست و بازدیدکنندگان می توانند در یک پیاده وری شبانه از بخش مرکزی این شهر که بیشتر نقاط دیدنی آن در این نقطه واقع شده است بازدید کنند. این شهر هم چنین در لیست شهرهای رنگارنگ قرار گرفته است و با این عنوان نیز شناخته شده است.

همان طور که گفته شد، کشور فنلاند و پایتخت آن هلسینکی شادترین کشور جهان معرفی شده که یکی از دلایل آن می تواند برگزاری انواع جشنواره ها باشد. جشنواره هلسینکی یکی از بزرگ ترین رویدادهای فرهنگی کشور فنلاند است که در سال 2015 جمعیتی بیش از 300 هزار نفر را برای شرکت در این جشنواره به شهر هلسینکی کشاند.

ریشه این جشنواره به سال 1968 بر می شود، زمانی که مردم هلسینکی تصمیم گرفتند جشنواره موسیقی به خصوص موسیقی کلاسیک را جدی تر بگیرند و برای اولین بار جشنواره موسیقی به مدت یک هفته در این شهر برپا شد.

در این جشنواره، برنامه های مختلفی از جمله اجرای تئاتر، موسیقی، نمایشگاه های هنری، فیلم، سیرک و برنامه های متنوع برای بچه ها برنامه ریزی می شود و هرساله تعداد زیادی از هنرمندان بین المللی در آن شرکت می کنند.

از آن جایی که این شهر قدمت بالایی دارد، به تبع می توان گفت هلسینکی به عنوان پایتخت فنلاند آثار باستانی و هنری بسیاری را در دل خود جای داده است. موزه ملی فنلاند، موزه ملی هنر فنلاند، موزه اکسلی گالن-کاللا، کلیسای جامع هلسینکی، کلیسای صخره ای، قلعه سومنلینا از جاذبه های دیدنی این شهر هستند که هرساله تعداد زیادی جهانگرد برای دیدن آن ها به این شهر سفر می کنند.

شهر هلسینکی تعداد زیادی جاذبه جهانگردی دارد و نمی توان تمام آن ها را در این بخش معرفی کرد و در این قسمت تنها به معرفی چند مورد از مهم ترین جاذبه های جهانگردی این شهر می پردازیم.

قلعه سومنلینا یکی از جاذبه های این شهر است که در اواسط قرن هجدهم توسط سوئدی ها برای مقابله با مهاجمان روسی ساخته شد. سومنلینا روی 6 جزیره صخره ای اطراف هلسینکی واقع شده و به نام قلعه فنلاند نیز شناخته می شود و در حال حاضر در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

از دیگر جاذبه های جهانگردی این شهر می توان به موزه ملی هنر هلسینکی اشاره کرد که توسط تئودور هویجر طراحی و در سال 1887 تکمیل شده است. بازدیدکنندگان در این موزه می توانند به تماشای مجموعه بی نظیری از آثار تاریخی و هنری بنشینند. در میان آثار این موزه هنرهایی از رامبراند و ونگوگ نیز به چشم می خورد.

کلیسای صخره ای از دیگر جاذبه هایی است که بین مردم این شهر از محبوبیت بالایی برخوردار است و همین امر باعث شده که جهانگردان تمایل زیادی به بازدید از آن داشته باشند. این کلیسا در سال 1960 توسط تیمو و سومالاینن طراحی شده است. نکته قابل توجه در مورد این کلیسا فضای داخلی و زیرزمینی آن است که از یک صخره قدیمی تراشیده شده است و نور طبیعی از گنبد زیبای این کلیسا به داخل می تابد.

از دیگر جاذبه های مورد علاقه جهانگردان در شهر هلسینکی می توان به موزه ملی فنلاند نیز اشاره کرد که در آن علاقه مندان می توانند از مجموعه آثار فرهنگی و قوم شناسی این کشور بازدید کنند. این موزه بخش پیش از تاریخ غنی دارد و مجموعه لباس های سنتی و اشیاء فرهنگی آن بسیار دیدنی هستند.

این موزه در سال 1912 ساخته و تالار ورودی آن با نقاشی های سقفی و دیواری که از اساطیر ملی فنلاند الهام گرفته شده، تزیین شده است. نقاشی های فوق العاده این موزه را هنرمندی به نام آکسلی گالن کالالا یکی از بهترین نقاش های فنلاندی به تصویر کشیده است.

میدان سنا نیز یکی از قسمت های مهم شهر هلسینکی است که تندیس برنزی سزار الکساندر در مرکز آن نصب شده است. این میدان به این دلیل یکی از میادین مهم شهر است که جهانگردان به راحتی از آن جا می توانند به تعدادی از جاذبه های جهانگردی شهر دسترسی پیدا کنند.

یکی دیگر از کلیساهای مهم این شهر کلیسای جامع آن است که 10 متر بالاتر از سطح میدان سنا قرار گرفته است. ساخت آن در سال 1830 آغاز شده و در سال 1852 به خاتمه رسیده است. بازدیدکنندگان با بازدید از این کلیسا می توانند سبک های مختلف معماری از دوره های متفاوت را شاهد باشند.

منابع:

www.britannica.com

VisitFinland.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5370

به "هلسینکی معروف به شهر رنگارنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلسینکی معروف به شهر رنگارنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید