معرفی رمان برای زمان قرنطینه؛ بلندی های بادگیر از امیلی برونته

به گزارش هیو بلاگ، کتاب بلندی های بادگیر نخستین و تنها رمان امیلی جین برونته بوده که از آن با عنوان عاشقانه ترین داستان ادبیات انگلستان یاد می گردد.

معرفی رمان برای زمان قرنطینه؛ بلندی های بادگیر از امیلی برونته

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و از جمله ایران، باعث ایجاد محدودیت و تغییراتی در زندگی مردم شده است که سپری کردن آن نیازمند کسب اطلاعات تازه ای است.

سبک زندگی تغییر یافته مردم و افزایش ساعت در خانه ماندن آنها باعث شده تا سراغ موضوعات مختلفی برای سپری کردن ساعات خود بفرایند. برخی ساعات بیشتری را صرف اینترنت و فضای مجازی می نمایند، برخی سراغ فیلم و عده ای هم دنبال کتاب می فرایند.

در این میان رمان به عنوان یکی از گونه های پرطرفدار در بین مردم، همواره مورد توجه بوده است. اگر شما هم جز آن دسته از مردم هستید که برای دوران قرنطینه دنبال کتاب مناسب می شد در این مطلب با ما همراه باشید تا جزئیاتی از رمان بلندی های بادگیر یکی از بهترین رمان های کلاسیک دنیا اثر امیلی جین برونته را بخوانید.

امیلی جین برونته داستان نویس و شاعر برجسته انگلیسی است. او علاوه بر نوشتن داستان در سرودن شعر هم فعال بوده و اشعار بسیاری نیز سروده است. رمان بلندی های بادگیر او سبب شهرت و ماندگاری او در ادبیات دنیا شد. به نظر برخی از منتقدان ادبی شخصیت کتی در این رمان بسیار شبیه خود امیلی و شاید هیت کلیف نماینده آن دسته از مردانی باشد که امیلی قادر به دوست داشتن آن ها بود.

کتاب بلندی های بادگیر که با نام عشق هرگز نمی میرد نیز شناخته می گردد؛ یک تراژدی رمانتیک، داستان اشباح، اثر برجسته خانوادگی یا حتی خیال پردازانه نیست، اما شبیه تمام آن هاست. جذابیت فوق العاده اثر هم به خاطر همین ویژگی غیرمعمول است. در واقع قضاوت درباره آن مشکل است و هر خواننده می تواند نظر خاصی بدهد و کتاب را به شیوه خودش تفسیر کند. کتاب بلندی های بادگیر نخستین و تنها رمان امیلی جین برونته بود که از آن با عنوان عاشقانه ترین داستان ادبیات انگلستان یاد می گردد.

کتاب بلندی های بادگیر در سال 1847 منتشر شد. این رمان تنها کتاب امیلی برونته است که به شهرت دنیای رسیده و جالب است بدانید که کتاب فوق پس از مرگ نویسنده مورد توجه مخاطبان نهاده شد و بیش از 150 سال است که خوانندگان بیشماری در سراسر دنیا آن را می خوانند. این کتاب از دید روزنامه گاردین ششمین شاهکار ادبی دنیا است که در تاریخ ادبیات دنیا صندلی ویژه ای دارد.

نویسنده کتاب به زبانی ساده، به تشریح عشقی پرداخته است که مرموز بوده و زمان آن را کمرنگ ننموده است. هنگام خواندن این کتاب، از دنیای امروزی جدا شده و خود را در میان حوادث، شخصیت ها و فضاهای کتاب می یابید و این اثر فوق العاده جملات کتاب است.

کل کتاب از زبان کارگری توصیف می گردد که از ابتدا تا خاتمه از شخص اول داستان تنفر داشته و این سوالی است که تماما ذهن را درگیر می نماید که آیا روایت داستان بی طرفانه بوده یا نفرت راوی از شخصیت اصلی در حکایت اثر داشته است!

بلندی های بادگیر روایت عشق است و انتقام، با شخصیت هایی که آمیزه لطافت و خشونت اند، مهر و کین، امید و بیم در مکانی که آن هم آمیزه ای است از گرما و سرما، روشنایی و تاریکی، تابستان طراوت بخش و زمستان اندوه بار.

وادرینگ هایتس که نام اصلی این رمان است، نام محلی در شمال انگلیس بوده که ماجراهای جذاب این داستان در آنجا اتفاق می افتد. برونته با همین داستان شورانگیز به بلندی های ادبیات دنیا صعود نموده است.

یکی از بهترین ترجمه ها از این رمان ترجمه علی اصغر بهرام بیگی که در 438 صفحه، شامل 34 فصل کوتاه، در قطع رقعی توسط انتشارات علمی و فرهنگی وارد بازار کتاب شده است.

خاتمهی پیغام/4028/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3023

به "معرفی رمان برای زمان قرنطینه؛ بلندی های بادگیر از امیلی برونته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی رمان برای زمان قرنطینه؛ بلندی های بادگیر از امیلی برونته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید