مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین پیشرفت نموده است

به گزارش هیو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، انریکه مورا (Enrique Mora) معاون جوزف بورل دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (نماینده اتحادیه اروپا در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در شهر وین) پس از اتمام گفتگوهای جاری در پیامی توییتری نوشت که آنالیز نتیجه مذاکرات فشرده ای که طی روزهای گذشته در جریان بود، نشان می دهد که پیشرفت حاصل شده است.

مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین پیشرفت نموده است

نماینده اتحادیه اروپا در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در شهر وین در ادامه اضافه نمود که این پیشرفت حاصل کوشش های طاقت فرسا بوده است.

وی در این باره اضافه نمود: حالا ما به جزئیات بیشتری در کار احتیاج داریم.

وی سپس از دو هدف اصلی مذاکرات یعنی بازگرداندن آمریکا به برجام و اجرای کامل این توافق سخن گفت.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین نیز پیشتر در پیامی توییتری گفت: نشست کمیسیون مشترک برجام در وین تمام شد. شرکت کنندگان از پیشرفت های انجام شده تا به امروز ابراز رضایت کردند و عزم خود را برای ادامه مذاکرات با هدف تکمیل موفقیت آمیز این فرایند در اسرع زمان ممکن ابراز داشتند. کمیسیون مشترک به گروه های کاری در سطح تخصصی در زمینه برطرف تحریم های ایالات متحده و موضوعات هسته ای دستور داد که فعالیت خود را بعد از ظهر امروز شنبه (به وقت محلی)، یکشنبه و هفته آینده ادامه دهند تا زمان را هدر نداده و در مذاکرات برجام پیشرفت بیشتری داشته باشند.

سید عباس عراقچی عصر امروز بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام طی سخنانی گفت: امروز ما بعد از تقریباً سه روز که از کار کمیسیون مشترک گذشته است، یک بار دیگر برای آنالیز فرایند پیشرفت بحث هایی که تا الان انجام شده کمیسیون را تشکیل دادیم. هم در حوزه برطرف تحریم ها هم در حوزه هسته ای ما گزارش کار کارگروه ها را مرور کردیم و بحث های خوبی هم در داخل کمیسیون مشترک صورت گرفت. به نظر می رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل دریافت است و اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد و راستای که باید طی گردد راستای است که الان مقداری شناخته شده تر هست. البته این راستا، راستا آسانی نخواهد بود و اختلاف نظرها طوری نیست که خاتمه یافته باشد. اختلاف نظرهای بعضاً جدی وجود دارد که باید طی مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7950

به "مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین پیشرفت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین پیشرفت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید