مجارستان به نشانه اعتراض بیانیه ناتو درباره اوکراین را وتو کرد

به گزارش هیو بلاگ، مجارستان بیانیه مشترک ائتلاف ناتو در خصوص اوکراین را به دلیل عدم اشاره این بیانیه به ضرورت احترام کی یف به حقوق مجارهای مقیم این کشور وتو کرد.

مجارستان به نشانه اعتراض بیانیه ناتو درباره اوکراین را وتو کرد

به نوشته خبرگزاری رویترز، پیتر زیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان این مساله را در اظهاراتی در یک کنفرانس و در همان روزی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به مجارستان سفر داشت، مطرح نمود. مجارستان یکی از هم پیمانان مهم مسکو در داخل اتحادیه اروپا محسوب می شود؛ بلوکی که روسیه را به سبب مداخله نظامی در اوکراین تحریم کرد.

زیجارتو در بیانیه ای که بعد از کنفرانس مذکور انتشار یافت، گفت: مجارستان به خاطر ژئوپلیتیک حقوق جامعه مجارتبارها را قربانی نخواهد کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو نیز به کی یف سفر کرده به این هدف که حمایت این ائتلاف نظامی از اوکراین را برجسته سازد.

مجارستان بارها با اوکراین بر سر نادیده دریافت حقوق ده ها هزار تن از جامعه مجارهای ساکن این کشور به ویژه در زمینه حق استفاده از زبان مادری آنها اختلاف پیدا کرده است.

بوداپست تهدید کرده که به تلافی سیاست های دولت اوکراین تلاش های کی یف برای نزدیک تر شدن به ائتلاف ناتو و اتحادیه اروپا، دو نهادی که مجارستان عضوشان است را ناکام می گذارد.

زیجارتو بیان کرد، مجارستان انتخابی به جز وتو کردن بیانیه ناتو درباره اوکراین نداشت چرا که در این بیانیه از پیشنهاد مجارستان برای این که اوکراین در خصوص مساله حقوق اقلیت مجاری ساکن خاک خود از مواضعش عقب نشینی کند صحبت نشد.

اوکراین در سال 2017 قانونی را تصویب کرد که به موجب آن معلمان در این کشور ملزم شدند در مدارس مقطع راهنمایی تنها از زبان اوکراینی استفاده کنند و مدعی شد که این قانون باعث یکپارچه ساختن اقلیت ها در جامعه و کمک به آنها در رسیدن به مشاغل دولتی می شود اما مجارستان شدیدا به این اقدام اوکراین اعتراض کرد.،ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 711

به "مجارستان به نشانه اعتراض بیانیه ناتو درباره اوکراین را وتو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجارستان به نشانه اعتراض بیانیه ناتو درباره اوکراین را وتو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید