قرائت لایحه مشخص بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شورای شهر تهران

به گزارش هیو بلاگ، تهران (پانا) - لایحه معین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شهر تهران مورد بررسی و گزارش مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل قرائت شد.

قرائت لایحه مشخص بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شورای شهر تهران

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل با قرائت این گزارش گفت: ماده واحده این لایحه می گوید در اجرای بند 26 ماده 80 قانون دستورات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال 1375 با اصلاحات و الحاقات بعدی و با عنایت به ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب سال 1386 و مفاد دستورالعمل مدیریت حمل ونقل بار درون شهری و حومه ابلاغی مصوب 1394 وزارت کشور به شهرداری تهران، سازمان حمل ونقل و ترافیک اجازه داده می گردد پس از بررسی و تایید کاربری وسیله نقلیه باربر، متناسب با نوع حمل ونقل بار درون شهری و حومه براساس ضوابط و مقدرات موضوعه نسبت به دریافت مبلغ یکصد هزار ریال به عنوان بهای خدمات صدور پروانه و مبلغ 80 هزار ریال به عنوان بهای خدمات تمدید پروانه فعالیت به ازای هر وسیله نقلیه باربر تعیین شده اتاریخ ابلاغ این مصوبه اقدام کند.

او ادامه داد: در تبصره یکم آمده است که در صورتی که صدور و تمدید پروانه فعالیت مستلزم پرداخت هزینه های زیر باشد، شهرداری تهران، سازمان حمل ونقل و ترافیک مجاز است بهای آن ها را علاوه بر بهای خدمات تعیین شده مطابق جدول موجود در لایحه از متقاضیان دریافت نماید.

علیخانی سپس به قرائت تبصره های این لایحه پرداخت و گفت: در تبصره یک بمنظور استعلام کد ملی از سازمان ثبت احوال، مبلغ هزار ریال، استعلام معاینه فنی از سیمفا، مبلغ هزار ریال، و چک اپراتوری مدارک وسیله نقلیه نیز 40 هزار ریال اخذ گردد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ های موضوع این جدول ثبت احوال می باشد، تغییر بهای هر یک از ردیف های فوق از سوی مرجع ذی صلاح در سال جاری به روزرسانی و از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک ابلاغ می گردد.

علیخانی گفت: در تبصره دوم ذکر شده است که اعتبار پروانه ناوگان باری شهر تهران یک سال است و در صورت انتقال مالکیت پیش از خاتمه یک سال پروانه صادره لغو و مالک جدید موظف است برای دریافت پروانه جدید اقدام نماید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل در ادامه گفت: در تبصره سوم این لایحه آمده است که کلیه درآمدهای حاصل از اجرای این مصوبه پس از واریز به حساب خزانه شهرداری تهران به صورت صد درصد به سازمان حمل و نقل وترافیک تخصیص یابد و صرف ساماندهی حمل ونقل بار و کالای شهر تهران گردد.

علیخانی افزود: در تبصره پنجم در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی شهرداری تهران موظف است وسائل نقلیه باربر فاقد پروانه فعالیت را پس از شناسایی بمنظور اعلام قانون به راهنمایی و رانندگی معرفی نماید.

کلیات این لایحه با 14 موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 6149

به "قرائت لایحه مشخص بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شورای شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرائت لایحه مشخص بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شورای شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید