فعالیت عظیم ترین صرافی دنیا در انگلیس ممنوع شد!

به گزارش هیو بلاگ، دولت انگلیس از صرافی باینانس خواست تا به فعالیت های خود در این کشور پایان دهد.

فعالیت عظیم ترین صرافی دنیا در انگلیس ممنوع شد!

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان تنظیم مقررات اقتصادی انگلیس با صدور دستورالعملی به صرافی باینانس از آن خواسته است تا در سریع ترین زمان ممکن به کلیه فعالیت های خود در انگلیس سرانجام دهد. این نهاد بعلاوه به مشتریان این صرافی در انگلیس هشدار داده است که کلیه مسیولیت های تداوم استفاده از این پلتفرم بر عهده خودشان خواهد بود.

اگرچه هنوز انگلیس برای انجام فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتالی قانون خاصی ندارد اما نهادها و موسساتی که این خدمات را ارایه می دهند از جمله صرافی های ارزهای دیجیتالی باید از نهادهای نظارتی مجوز بگیرند. طبق دستورالعمل این سازمان انگلیسی به صرافی باینانس، این صرافی موظف است پیغامی با مضمون صرافی باینانس مجاز به انجام فعالیت در انگلیس نیست، را به کاربران انگلیسی نمایش دهد.

صرافی باینانس بعلاوه مکلف شده است تا اطلاعات مربوط به تراکنش های مشتریان انگلیسی را به نهادهای ناظر گزارش دهد. هنوز تعیین نیست چرا چنین تصمیمی علیه باینانس گرفته شده اما در بیانیه نهاد انگلیسی آمده است باینانس به طور جدی الزامات قانونی را نادیده گرفته و امنیت اقتصادی کاربران خود را به خطر انداخته است.

صرافی باینانس در ماه های اخیر محبوبیت زیادی بین کاربران انگلیسی یافته و تعداد افراد فعال در آن به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا نموده بود. این صرافی قانون مصوب ماه ژانویه که کلیه صرافی های دیجیتالی را مکلف به ثبت نام در سامانه ارزهای دیجیتالی و گزارش دهی های مشکوک به پولشویی می کرد، نادیده گرفته بود. تا به امروز تنها پنج صرافی ارزهای دیجیتالی در انگلیس در این سامانه ثبت نام نموده اند.

انگلیس تنها کشوری نیست که رویکرد سختگیرانه ای را مقابل باینانس اتخاذ نموده است: نمایندگان مجلس ژاپن هم پیشتر با صدور اخطاریه ای به این صرافی اعلام نموده بودند فعالیت های آن در این کشور غیرقانونی است. در آمریکا هم مقامات وزارت دادگستری و اداره خدمات درآمدی از باینانس خواسته بودند اطلاعات مربوط به تراکنش های مشکوک به پولشویی و فرار اقتصادیاتی را در اختیار آن ها قرار دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 8789

به "فعالیت عظیم ترین صرافی دنیا در انگلیس ممنوع شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت عظیم ترین صرافی دنیا در انگلیس ممنوع شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید