فرانسه حمله مشابه 11 سپتامبر را خنثی کرد

به گزارش هیو بلاگ، سرویس های اطلاعاتی این کشور مردی را که قصد داشته با الهام دریافت از حوادث 11 سپتامبر 2001 در آمریکا حملاتی در پاریس انجام دهد دستگیر نموده اند.

فرانسه حمله مشابه 11 سپتامبر را خنثی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر کشور فرانسه پنجشنبه گفت سرویس های اطلاعاتی این کشور مردی را که با الهام دریافت از حملات 11 سپتامبر 2001 قصد داشته حملاتی در پاریس انجام دهد را دستگیر نموده اند.

به گزارش اسکای نیوز، این مرد که از روز 26 سپتامبر بازداشت شده متهم است که در جستجوی سلاح هایی برای هواپیماربایی و انجام حملاتی مشابه 11 سپتامبر بوده است.

کریستوف کاستانیر، وزیر کشور فرانسه به کانال 2 تلویزیون فرانسه گفت: سرویس های امنیتی و اطلاعاتی ما فردی را دستگیر نموده اند که از حوادث تروریستی یازده سپتامبر و بمباران برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک الهام گرفته بود.

فرانسه سال هاست پس از سلسله حملات تروریستی در سراسر این کشور، با مشکلاتی در مورد نحوه برخورد با افراط گرایان داخلی و خارجی روبروست و مقامات فرانسه می گویند که خطر وقوع حملات تروریستی همچنان پابرجاست. این کشور 23 آبان ماه 1394 شاهد هفت حمله تروریستی همزمان بود که طی آن دست کم 153 تن جان باخته و 200 تن مجروح شدند.

در این عملیات زنجیره ای و همزمان، افراد مسلح و بمب گذاران، به رستوران ها، یک سالن کنسرت و یک ورزشگاه ورزشی در پاریس حمله کردند. اولین اتفاق، هنگامی رخ داد که یک مرد مسلح به کلاشنیکف، چندین نفر را در رستورانی پر ازدحام به قتل رساند و هفت نفر را زخمی کرد.

سوم اکتبر امسال هم یک متخصص فناوری اطلاعات و مظنون به همراهی با افراط گرایان، سه افسر و کارمند مدنی را به ضرب گلوله کشت و سپس به دست پلیس کشته شد.

مقام های فرانسوی گفته اند خطر حملات تروریستی در این کشور همچنان بالا است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 462

به "فرانسه حمله مشابه 11 سپتامبر را خنثی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه حمله مشابه 11 سپتامبر را خنثی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید