فاصله معنادار پلیس آمریکا در کشتار و سرکوب مردم در میان کشورهای دنیا

به گزارش هیو بلاگ، پلیس آمریکا در کشتار و سرکوب مردم کشورش در میان کشورهای توسعه یافته دنیا با فاصله بسیار زیاد در صدر ایستاده است.

فاصله معنادار پلیس آمریکا در کشتار و سرکوب مردم در میان کشورهای دنیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چندی پیش بود که مرگ جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس آمریکا بار دیگر آتش خشم معترضان به خشونت پلیس در آمریکا را شععله ور کرد. این اقدام پلیس نشان دهنده تبعیض سیستماتیک در این کشور مدعی رعایت حقوق بشر است که بعد از آن، شاهد انفجار در اعتراض به نابرابری چند وجهی در سیستم حقوقی این کشور بوده ایم و البته ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تظاهرات کنندگان را عده ای اراذل و تروریست های داخلی خواند و خواهان حضور گارد ملی و ارتش برای سرکوب اعتراض ها شد.

در واقع جورج فلوید یکی از بی شمار آمریکایی هایی بود که به دست پلیس آمریکا از پای درآمد، اما خشونت پلیس آمریکا از پای ناایستاد و هر از چندگاهی تعدادی از شهروندان آمریکا قربانی خشونت و وحشی گری پلیس این کشور می شوند.

به همین دلیل، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی به آنالیز خشونت های پلیس آمریکا علیه شهروندان این کشور پرداخت و نوشت که یک مقایسه آماری نشان می دهد که پلیس آمریکا به طور معمول بیش از پلیس هر کشور توسعه یافته ای در دنیا شهروندانش را کشته، بازداشت یا راهی زندان نموده است.

طبق یک آنالیز، پلیس آمریکا در مقایسه با پلیس کشورهای جزو گروه 7 بیشترین خشونت را علیه شهروندان اعمال می نماید که البته رفتار پلیس آمریکا در مواجهه با سیاهپوستان بسیار غیرعادلانه تر نیز بوده است.

همچنین طبق گزارش ها، در یک بازه زمانی 10 ماهه در بین سال های 2015 تا 2016 نزدیک به 135 نفر در بازداشتگاه های آمریکا جان خود را از دست داده اند که از این نظر نیز آمریکا در میان تمامی کشورهای توسعه یافته رتبه نخست را داراست.

در زمینه شلیک به سمت شهروندان نیز پلیس آمریکا با فاصله بسیار از دیگر کشورها در صندلی نخست قرار گرفته است.

روزنامه واشنگتن پست سال گذشته در گزارشی نوشت که پلیس آمریکا در سال 2019 میلادی هزاران بار شهروندان را هدف گلوله قرار داده است که از این بین، بیش از 1000 نفر جان خود را از دست دادند.

همچنین احتمال بازداشت یا زندانی شدن آمریکایی ها در مقایسه با شهروندان دیگر کشورهای پیشرفته بسیار بالا است. در سال 2018 بیش از 10 میلیون و 300 هزار مورد بازداشت در آمریکا اجرا شده که این بدان معناست از هر 36 شهروند آمریکایی یک نفر بازداشت شده است. جالب اینکه در موارد بازداشتی ها هم سیاهپوستان آمریکایی بیشترین آسیب را از خشونت پلیس آمریکا متحمل شده اند.

بسیاری از گزارش ها و تحقیقات آمریکا را بزرگترین زندان دنیا می دانند که از بین جمعیت انبوه زندانیان آمریکا سیاهپوستان یک سوم آنها را تشکیل می دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4233

به "فاصله معنادار پلیس آمریکا در کشتار و سرکوب مردم در میان کشورهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله معنادار پلیس آمریکا در کشتار و سرکوب مردم در میان کشورهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید