صفر تا صد خدمات درمانی به زائران رضوی، از خدمات رایگان به زائران پیاده تا فعالیت 2700 مرکز بهداشتی درمانی

به گزارش هیو بلاگ، مدیر سلامت زائرین خراسان رضوی از امکانات درمانی برای زائران رضوی تا خاتمه هفته خبر داد.

صفر تا صد خدمات درمانی به زائران رضوی، از خدمات رایگان به زائران پیاده تا فعالیت 2700 مرکز بهداشتی درمانی

به گزارش خبرنگار سید مرتضی احتشام فر مشاور اجرایی رئیس دانشگاه و دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر استان خراسان رضوی با اشاره به خدمت رسانی به زائران رضوی تا انتها هفته اظهار کرد: 68 بیمارستان دولتی و خصوصی در استان خراسان رضوی به زائران خدمت رسانی می کنند که از این تعداد 36 بیمارستان در شهر مشهد مقدس هستند.

آمادگی کامل اورژانس پیش بیمارستانی برای خدمت رسانی در ایام عزاداری انتها صفر/ 68 بیمارستان خراسان رضوی در حالت آماده باش هستند

آمار مراکز درمانی خدمت رسان به زائران رضوی

وی ادامه داد: همچنین 2 هزار و 71 مرکز بهداشتی و درمانی به زائران خدمات سلامت ارائه می کنند که از این تعداد 522 مرکز در شهر مشهد هستند.

مسئول سلامت زائران رضوی بیان نمود: 377 آزمایشگاه خصوصی و دولتی، 289 درمانگاه، 72 درمانگاه دندانپزشکی، 226 مرکز تصویر برداری به زائران خدمت رسانی کردند که از این تعداد 212 درمانگاه، 54 مرکز تصویربرداری، 20 مرکز دندانپزشکی و 64 آزمایشگاه شبانه روزی به زائران خدمت رسانی می کنند.

خدمات اورژانسی برای زائرین رضوی

او در ادامه با اشاره به خدمات اورژانسی برای زائرین رضوی اظهار کرد: اورژانس بیمارستانی در آماده باش کامل واقع شده است و 230 پایگاه اورژانس جاده ای و شهری به زائران خدمت رسانی می کنند که برای خدمت رسانی در حوزه اورژانس 255 آمبولانس در کل استان خراسان رضوی با همراهی بیش از هزار نیروی فنی خدمات فوریت های پزشکی به زائران ارائه می دهند.

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست خدمات سفر استان بیان نمود:همچنین 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه / دانشکده های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و گناباد به زائران خدمت رسانی می کنند.

استقرارآمبولانس کلیه پایگاههای جاده ای درمکان مناسب تا حد امکان در حاشیه جاده جهت اطمینان خاطر زائرین و مجاورین در این ایام در برخی ساعات صبح و عصر طبق دستورالعمل ابلاغی، هماهنگی و تعامل کامل با پلیس راه، راهداری و سایر ارگانهای امداد رسان ، برنامه ریزی ویژه جهت استقرارها و تمهیدات لازم در خصوص حوادث احتمالی از دیگر اقدامات در این حوزه است.

خدمت رسانی به 500 هزار زائر پیاده رضوی

احتشام فر با اشاره به خدمت رسانی به زئران پیاده رضوی بیان نمود: پیش بینی می کنیم که 500 هزار زائر پیاده رضوی داشته باشیم که طبق سنوات گذشته و به استناد دستورالعمل معاونت درمان دانشگاه، خدمات بهداشتی درمانی به زائرین پیاده با فرم ارجاع در ایام دهه انتهای صفر بصورت رایگان انجام می گیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 694

به "صفر تا صد خدمات درمانی به زائران رضوی، از خدمات رایگان به زائران پیاده تا فعالیت 2700 مرکز بهداشتی درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد خدمات درمانی به زائران رضوی، از خدمات رایگان به زائران پیاده تا فعالیت 2700 مرکز بهداشتی درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید