سقوط دولت مورالس چه اثراتی بر ایران و روسیه دارد؟

به گزارش هیو بلاگ، کارشناس مسائل آمریکای لاتین به بررسی پیامدهای استعفای اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی می پردازد.

سقوط دولت مورالس چه اثراتی بر ایران و روسیه دارد؟

به گزارش خبرنگاران، هادی اعلمی فریمان در پاسخ به اینکه سقوط دولت مورالس چه پیامدهایی برای ایران، روسیه و بلوک شرق دارد گفت: اساسا این طور نباید برداشت کرد که نقطه مشترک ما با این کشورها در مواضع ضد آمریکایی است. این کشورها تغییر خودشان را انجام می دهند.کشورهای امریکای لاتین در دموکراسی ریشه دار هستند. خیلی از این کشورها ارای صندوق را میپذیرند کسی که از صندوق در بیاید نگاه به این نیست که چپگرا است و یا راست گرا است؟ اما نگاه شرق به این منطقه این است که ان فرد پیروز به راست تمایل دارد یا به چپ؟ که این تحلیل غلط است.اینها کشورهایی هستند که در قلمروی خاصی قرار گرفته اند. 14 سال این کشور در نیمکره جنوبی کنار گوش امریکا دست چپگرا ها بود چه اتفاقی افتاد؟ یا آمریکا چه کرد یا آنها با آمریکا چه کردند؟ الان هم تغیر موضع میدهند می شوند راستگرا! چرخش ها طبیعی است ، اما ما نسبت به ادراک خاصی که به مناطق داریم و فکر میکنیم جبهه مشترکی با این کشورها داریم لزوما برای ما راست افراطی ها دردسر ساز هستند.

وی اضافه نمود: از لحاظ روسیه وقتی بازیگرهای بلوک قدرت را در نظر بگیریم باید چین را هم در نظر بگیریم.چین مسئله ای اصلا ندارد به مرحله ای رسیده است که در حال چانه زنی با امریکا در تجارت جهانی و بازرگانی است. چینی ها با نفوذی که دارند برایشان تغییر دولت ها چندان تفاوتی ندارد، چون ماهیت آن ها تجاری است و سیاسی نیست.روسها در واقع سیاست مقطعی دارند یک زمانی فکر کنند که بتوانند نفوذی داشته باشند قطعا وارد می شوند.

این کارشناس شرح داد: اگر مادورو کنار رود قطعا دولت جدید، اگر نزدیک به امریکا باشد روس ها از آنجا خارج خواهند شد. به دعوت سران حضور خواهند داشت نیرو خواهند اورد به وقتش خارج هم می شوند. روس ها هیچ مقاومتی در منطقه ندارند. در مقابله به مثل در یک حوزه هایی نفوذ خودشان در خود منطقه خاورمیانه در اسیای مرکزی تقویت می کنند اما بعید می دانم در انجا مداخله انچنانی داشته باشند. این حوادث سیستم دموکراتیک امریکای لاتین را سالهاست که در 1950 در کودتای مکرر و حضور نظامی امریکای لاتین همه دریافتند که امریکای لاتین منطقه ای است که چرخش حزبی و سیاسی را آنجا دارند که همین طور بوده است مساله جدیدی نیست بنابراین روس ها بر همین منطق کار خواهند کرد و چرخش احزاب می چرخند.

مشروح این گفت و گو را ایـنـجا بخوانید.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 878

به "سقوط دولت مورالس چه اثراتی بر ایران و روسیه دارد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "سقوط دولت مورالس چه اثراتی بر ایران و روسیه دارد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط دولت مورالس چه اثراتی بر ایران و روسیه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید