سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در تعطیلات نوروز ممنوع است

به گزارش هیو بلاگ، خبرنگاران/قم مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: در تعطیلات نوروز، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و برای سفر به سایر استان ها باید مقصد و محل اقامت مسافران از ابتدا مشخص باشد.

سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در تعطیلات نوروز ممنوع است

محسن اروجی امروز در سی و ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا، بابیان اینکه در شرایط زرد منع تردد به استان قم اعمال می شود گفت: حضور کلیه کارکنان دستگاه های ضروری و غیرضروری با رعایت پروتکل های بهداشت، برگزاری جلسات با فضای بسته با 50 درصد، و افزایش خرید اینترنتی ازجمله الزامات شرایط آبی است.

مدیرکل مدیریت بحران قم بابیان اینکه در شرایط آبی تنها رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است عنوان نمود: در مراسم راهپیمایی 22 بهمن افرادی که قرار است با خودرو برای راهپیمایی حضورداشته باشند، حتماً از سالم بودن خودرو و به همراه داشتن وسایل موردنیاز اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور نسبت به دستورالعمل های بهداشتی شرایط آبی استان ها، افزود: حضور اختیاری پایه های اول و دوم و دروس کارگاهی شاخه های کاردانش حداکثر با 10 نفر جمعیت و پایه های بعدی به صورت غیرحضوری، غیرحضوری بودن دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی، فعالیت حداکثر 10 نفری آموزشگاه های خصوصی، برگزاری نماز جماعت ها به شرط التزام به پروتکل های بهداشتی و محدودیت تردد از ساعت 9 شب تا 3 بامداد ازجمله موارد ابلاغ شده در شرایط آبی به شمار می رود.

اروجی گفت: ویروس کرونا 24 آذر 98 در مرکز چین گزارش شد که ابتدا آن را به عنوان ذات الریه شناختند، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 9 دی 98 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران قم بابیان اینکه عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی ازجمله راه های انتقال این ویروس منحوس است ابراز کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شرایط شیوع ویروس کرونا در استان قم از 15 دی از شرایط قرمز به نارنجی، در 6 دی از نارنجی به زرد و در 20 دی ماه جاری از زرد به آبی تغییر کرده است که این امر را مدیون زحمات بی دریغ و شبانه روزی کادر هستیم.

وی افزود: شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و جهت اطلاع از آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

اروجی در پایان افزود: همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس کرونا می توانند به مراکز جامع سلامت در سطح استان مراجع و از خدمات رایگان بهره مند شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 7180

به "سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در تعطیلات نوروز ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در تعطیلات نوروز ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید