سفارت چین: آمریکا تنش ها را آرام کند و به راستا درست بازگردد

به گزارش هیو بلاگ، با تیره شدن هر چه بیشتر روابط چین - آمریکا، سفارت چین در واشنگتن با صدور بیانیه ای از ایالات متحده خواست تا از تنش ها میان دو کشور بکاهد.

سفارت چین: آمریکا تنش ها را آرام کند و به راستا درست بازگردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت چین شامگاه چهارشنبه در بیانیه ای تاکید کرد: چنانچه روابط چین-آمریکا یک خودرو باشد، آمریکا در حال راندن آن در جهت اشتباه است و بدتر آنکه، در حال فشردن پدال گاز است. اکنون زمان آن است که پا روی پدال ترمز گذاشته و به جهت درست بازگشت.

اوایل روز چهارشنبه، وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد به چین دستور داده است تا خاتمه هفته کاری کنسولگری خود را در هوستون تگزاس ببندد. این اقدامات به اتهام مشارکت چین در جاسوسی ادعایی غیرقانونی و گسترده و عملیات های نفوذ آن در ایالات متحده انجام می شود.

چین این اتهامات را رد کرده و از ایالات متحده بابت نقض های مختلف قوانین بین المللی انتقاد می کند. چین همچنین گفته است که ایالات متحده در حال نفرت پراکنی علیه اتباع چینی است و همین امر موجب تهدیدهای بیشماری علیه این سفارتخانه در واشنگتن شده است.

سفارت چین همچنین پیشتر در بیانیه ای اعلام کرد، قویا تعطیلی کنسولگری خود در هوستون را محکوم کرده و هشدار می دهد که پکن به آنچه تحریک سیاسی می خواند، واکنش نشان خواهد داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4546

به "سفارت چین: آمریکا تنش ها را آرام کند و به راستا درست بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت چین: آمریکا تنش ها را آرام کند و به راستا درست بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید