سخنگوی طالبان: یک هواپیمای نظامی آمریکایی در افغانستان سقوط کرده است

به گزارش هیو بلاگ، یک سخنگوی گروه طالبان و یک روزنامه نگار وابسته به این گروه می گوید یک هواپیمای نظامی آمریکا روز دوشنبه 7 بهمن در ایالت غزنی افغانستان سقوط کرده است.

سخنگوی طالبان: یک هواپیمای نظامی آمریکایی در افغانستان سقوط کرده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس طارق غزنیوال یک روزنامه نگار محلی می گوید هواپیمای در حال سوختن را دیده است. او در یک پیام توئیتری به آسوشیتدپرس خبر داد که دو جنازه را در لاشه هواپیما دیده است و بخش جلویی هواپیما به شدت سوخته بود. او اضافه کرد بدنه و دم هواپیما به شدت آسیب دیده بود. آسوشیتدپرس نمی تواند اطلاعات او را به طور مستقل تایید کند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز گفت یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکا در ایالت غزنی در اقغانستان سقوط کرده است. او مدعی شد که شمار زیادی نیروهای نظامی آمریکا در این سقوط کشته شده اند.

غزنیوال گفت محل سقوط در 10 کیلومتری یک پایگاه نظامی آمریکا است.

از سوی دیگر، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا از اظهارنظر درباره ادعای طالبان خودداری کرد. این سخنگو قبلا تایید کرده بود که مقامات نظامی آمریکا در حال تحقیق درباره یک حادثه سقوط هواپیما هستند.

تصاویری که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است ظاهرا یک هواپیمای سقوط کرده را نشان می دهد که نشان هایی شبیه نشان های نیروی هوایی آمریکا روی هواپیماهای تجسسی E-11A را دارد. همچنین شماره های ثبت روی بدنه این هواپیما ظاهرا با این نوع هواپیمای نظامی مطابقت دارد.

سیستم به اصطلاح رله ارتباطی هوابرد میدان نبرد (BCAN) را هواپیماهای بدون سرنشین یا هواپیماهای سرنشین دار مانند E-11A حمل می کنند، برای گسترش برد علائم رادیویی و نیز تبدیل برون ده یک سیستم مخابراتی به دیگری مثلا اتصال رادیو به تلفن به کار می رود. سیستم BCAN در نواحی که برقراری ارتباط مشکل است به کار می رود و سیگنال ها را از موانعی مانند کوه ها عبور می دهد. ارتش آمریکا به طور معمول این سیستم را در افغانستان به کار می برد.

مقامات محلی افغانستان قبلا گفته بودند که یک هواپیمای مسافری خطوط هوایی آریانای افغانستان در منطقه تحت تسلط طالبان در در شرق ایالت غزنی سقوط کرده است. اما شرکت هوایی آریانا گفت هیچکدام از هواپیماهایش در افغانستان سقوط نکرده است.

در حال حاضر نمی توان قضاوت کرد کدام یک از این دو روایت متناقض درست است. همچنین شمار افراد سوار بر هواپیما و سرنوشت آنها و علت مرگ آنها را هم معلوم نیست

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1693

به "سخنگوی طالبان: یک هواپیمای نظامی آمریکایی در افغانستان سقوط کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی طالبان: یک هواپیمای نظامی آمریکایی در افغانستان سقوط کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید