روزنامه دولتی کره شمالی خواستار وفاداری ارتش به خاندان کیم شد

به گزارش هیو بلاگ، هم زمان با شصتمین سالروز روز اول ارتش در کره شمالی، روزنامه رسمی این کشور امروز (سه شنبه) خواستار وفاداری کامل و مطلق ارتش به رهبر کره شمالی و حزب حاکم کارگران شد.

روزنامه دولتی کره شمالی خواستار وفاداری ارتش به خاندان کیم شد

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شاقتصادی 25 اوت را به عنوان روز سونگون یا روز اول ارتش جشن می گیرد تا بازدید کیم جونگ-ایل، رهبر فقید این کشور از لشگر زرهی صد و پنجم گاردهای سئول ریو کیونگ سو در سال 1960 میلادی را گرامی دارد. این لشگر به خاطر ورودش به سئول برای نخستین بار در کنار نیروهای کره شاقتصادی در جریان جنگ کره بین سال های 1950 تا 1953 میلادی معروف است.

سونگون به معنای اولویت قرار دادن ارتش است. این یکی از سیاست های اصلی کیم جونگ-ایل بود که براساس آن وی بخش اعظم منابع اندک کره شاقتصادی را به تولید تسلیحات و دیگر تلاش ها برای قوی تر کردن نیروهای مسلح اختصاص می داد حتی با وجودی که مردم عادی کشورش با گرسنگی و قحطی دست و پنجه نرم می کردند.

روزنامه رودونگ سینمون که زیرمجموعه حزب حاکم کارگران است، در یادداشتی گفت: درس های تاریخی نشان می دهند که تبدیل قدرت مسلح انقلابی به یک وفاداری نظامی به ماموریت های این حزب یک موضوع بسیار مهم است که به سرنوشت این حزب مربوط می شود.

این روزنامه با اشاره به خاندان کیم که دهه هاست از طریق جانشینی ارثی نسل سوم بر کره شاقتصادی حکومت کرده، اضافه نمود: سلسله رهبری بر مبنای یک ارتش مسلح با فرماندهانی که تنها از دستورات خاندان کیم اطاعت می کنند، قرار گرفته است.

این روزنامه همچنین در مقاله ای مجزا از ارتش خواست تا سلاح های خود را تنها به طرف نقطه ای که حزب حاکم به آن اشاره دارد، هدف گیرد.

کیم جونگ-اون، رهبر کره شاقتصادی از اواخر سال 2011 میلادی که زمام امور کشور را بر عهده گرفته است، تلاش کرده تا سلطه خود بر ارتش را تقویت کند. کره شاقتصادی اخیرا در اقدامی در این زمینه یک سازمان جدید در حزب حاکم تاسیس کرد که موظف است نظارت حزب حاکم بر ارتش را تقویت کند.

این روزنامه همچنین در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است: کنگره بی سابقه حزب حاکم کارگران که برای ماه ژانویه معین شده، به عنوان نقطه عطفی در دستیابی به راه حل ها برای مسائل متعددی که کره شاقتصادی با آن روبه روست عمل خواهد کرد.

کیم جونگ اون در نشست هفته گذشته حزب حاکم تاکید کرد که برنامه توسعه اقتصادی پنج ساله اش به خاطر چالش های سخت و غیرمنتظره در دستیابی به اهداف معین شده ناکام بوده است و وی در کنگره نادر ماه ژانویه از یک برنامه توسعه جدید پرده برداری خواهد کرد.

روزنامه رودونگ سینمون در این یادداشت نوشت: این هدف حزب حاکم است تا سریعا کمبودها و کسری ها را جبران کند و در چنین روندی قادر خواهیم بود تا انقلابمان را به سطح بالاتری ارتقا دهیم. هشتمین کنگره حزب کارگران به عنوان نقطه عطفی مهم در رفع چالش ها و مسائلی که بر سر راه ما قرار دارند، تلقی می شود.

این روزنامه همچنین در مقاله جداگانه ای گفت: کنگره ماه ژانویه حزب کارگران به عنوان نیروی پیشران برای انقلاب و توسعه کره شاقتصادی عمل خواهد کرد. ما از تمامی مردم کره شاقتصادی می خواهیم تا خودشان را وقف تضمین امنیت حزب و دستیابی به تمامی وظایفش کنند. ، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5023

به "روزنامه دولتی کره شمالی خواستار وفاداری ارتش به خاندان کیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه دولتی کره شمالی خواستار وفاداری ارتش به خاندان کیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید