رایزنی دوباره پوتین و لوکاشنکو درباره بحران سیاسی در بلاروس

به گزارش هیو بلاگ، در حالی که تجمع معترضین در مقابل سفارت بلاروس در مسکو برای هشتمین روز متوالی برگزار گردید، رؤسای جمهوری روسیه و بلاروس برای دومین بار طی 24 ساعت گذشته، با یکدیگر درباره اوضاع کنونی در مینسک، گفت وگو کردند.

رایزنی دوباره پوتین و لوکاشنکو درباره بحران سیاسی در بلاروس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین بیان کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه، بار دیگر طی مذاکراتی تلفنی با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس، آمادگی مسکو برای یاری به حل و فصل مسائل در این کشور، براساس توافقات مربوط به تشکیل کشور متحد روسیه-بلاروس و همچنین در چارچوب همکاری های سازمان پیمان امنیت جمعی را مورد تأیید قرار داد.

بر اساس این اطلاعات، مذاکرات رهبران دو کشور پیرامون شرایط کنونی در بلاروس پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، از جمله با توجه به اعمال فشارهای وارد شده به مقامات مینسک از خارج، ادامه یافت.

کرملین یادآور شد، ولادیمیر پوتین مجدداً آمادگی مسکو برای ارائه یاری های لازم در جهت حل مسائل ایجاد شده را بیان کرد.

رؤسای جمهور روسیه و بلاروس برای دومین بار طی 24 ساعت گذشته بود که با یکدیگر در رابطه اوضاع کنونی در این جمهوری تبادل نظر می کردند. روز شنبه نیز دو طرف ابراز اطمینان نموده بودند که به زودی تمام مسائل موجود در بلاروس رفع خواهد شد.

در خبر دیگری گزارش شده که عصر روز دوشنبه تظاهرات اعتراض آمیز به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برای هشتمین بار در مقابل سفارت بلاروس در مسکو برگزار گردید که در آن چند صد نفر از اتباع این کشور و بعضی شهروندان روس شرکت داشتند.

شرکت کنندگان زنجیره همبستگی در مقابل سفارت بلاروس تشکیل دادند. آنها علاوه بر گل، پوستر و روبان سفید، شمع هایی را به یاد مردی که چند روز قبل در اعتراضات مینسک جان خود را از دست داد، در دست داشتند. این تجمع اعتراض آمیز اواخر شب گذشته با آرامش به خاتمه رسید.

ضمن اینکه وزارت کشور بلاروس نیز بیان کرد که در جریان اعتراضات روز یکشنبه در رابطه با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، هیچ بازداشتی صورت نگرفت. تجمع اصلی معترضین در پایتخت در میدان استقلال و در مقابل ساختمان دولت شکل گرفت که آرام برگزار گردید و شرکت کنندگان با دادن شعار و در دست داشتن پلاکاردهایی، مخالفت خود را ابراز کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4897

به "رایزنی دوباره پوتین و لوکاشنکو درباره بحران سیاسی در بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی دوباره پوتین و لوکاشنکو درباره بحران سیاسی در بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید