دفترچه راهنمای آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال 99 منتشر شد، برگزاری آزمون به صورت الکترونیک

به گزارش هیو بلاگ، دفترچه راهنمای آزمون دکتری تخصصی پزشکیسال 99 از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

دفترچه راهنمای آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال 99 منتشر شد، برگزاری آزمون به صورت الکترونیک

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مرکز سنجش آموزش پزشکی دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی 1399-1400 را منتشر کرد.

پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی با هدف تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص انجام می گردد و مهلت نام نویسی و ارسال مدارک از 16 تا 26 بهمن ماه 98 وتن ها به صورت اینترنتی خواهد بود.

آزمون کتبی در روز های 21، 22 و 23 خردادماه 1399 و به شیوه الکترونیک خواهد بود.

شرایط عمومی پذیرش آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D)

شرایط عمومی شامل برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر، واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی، پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها، نداشتن سوء پیشینه کیفری، عدم اشتهار به فساد اخلاقی است.

شرایط اختصاصی برای ثبت نام رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی

داوطلب باید دارای دانشنامه کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) مرتبط یا دکتری حرفه ای (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی) باشد.

درصورتیکه دانشجوی نیمسال آخر، به هر دلیلی، تا 31 شهریور 99 فارغ التحصیل نگردد پس از اعلام نتایج از شرکت در آزمون سال آینده نیز محروم خواهد شد. همچنین دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی هستند که باید در فرم ثبت نام نسبت به انتخاب یکی از آن ها اقدام نمایند. متقاضیان دوره پژوهشی فقط مجاز به انتخاب رشته های اعلام شده در دفترچه هستند.

داوطلبان حداکثر مجاز به ثبت نام در دو رشته یا مجموعه با رعایت مدارک مورد پذیرش آن رشته که در دو نوبت متفاوت برگزار می شوند، هستند.

داوطلبان می توانند قبل از آغاز و یا انتها طرح تعهدات نیروی انسانی در آزمون شرکت نمایند و در صورتیکه در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون قبول شوند، امکان ترخیص ایشان برای ادامه تحصیل فراهم می گردد.

عدم اشتغال به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) یا دستیاری تخصصی در کلیه مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور از شرایط اختصاصی است.

با توجه به این که بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، شرط داشتن نمره زبان به عنوان پیش احتیاج برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی حذف شده است، نمرات کسب شده آزمون زبان (MHLE و سایر آزمون های زبان معتبر) صرفاً در آزمون شفاهی (مرحله مصاحبه) دارای امتیاز بوده و در نتیجه مؤثر خواهد بود. البته شرط ارائه نمره زبان معتبر برای پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه ها (تا زمان آزمون جامع) به قوت خود پا برجاست.

داوطلبان مرد که در آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی سال 99 شرکت می نمایند، ضروری است هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت نام)، بای یکی از شرایط شرایط مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی را دارا باشند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. مدت تحصیل در مقطع دکتری (Ph.D) بر اساس آیین نامه دوره، حداکثر شش سال است.

سهمیه های پذیرش در این آزمون با توجه به ابلاغ قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی شامل سهمیه آزاد، سهمیه رزمندگان و سهمیه اعضای هیئت علمی است.

هزینه ثبت نام آزمون کتبی مبلغ یک میلیون ریال (100 هزار تومان) و استفاده از خدمات پیامکی 6 هزار ریال (600 تومان) است. داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به خرید اعتبار به مبلغ یک میلیون و 6 هزار ریال معادل 100 هزار و 600 تومان و دریافت کد پرداخت جهت ثبت نام آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) گروه علوم پزشکی اقدام نمایند.

آزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به شکل 50 درصد آزمون کتبی، 20 درصد سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و 30 درصد مصاحبه علمی است. آزمون دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به شکل 30 درصد آزمون کتبی، 20 درصد سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و 30 درصد مصاحبه علمی و 20 درصد تهیه طرح واره است. آزمون کتبی به صورت سؤالات چهارگزینه ای و دارای نمره منفی، به شیوه الکترونیک برگزار می گردد.

داوطلبان، مجاز به انتخاب دو رشته (یا مجموعه) امتحانی در یک نوبت نیستند.

برای داوطلبان دوره دکتری پژوهشی داشتن حداقل دو مقاله تحقیقی اصیل (Original) منتشر شده در مجلات علمی، پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه نامه های بین المللی Web of Science یا PubMed به عنوان نویسنده اول یا مسئول در زمان مصاحبه الزامی است. مقالات مذکور داوطلب در زمان انتخاب رشته - محل جهت آنالیز و تأیید توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت باید در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی بارگذاری گردد.

آزمون در مناطق 10 گانه آمایشی دانشگاه های علوم پزشکیمنطقه آمایشی 1 بابل، سمنان، شاهرود، گلستان، مازندران، گیلان. منطقه آمایشی 2: ارومیه، تبریز. منطقه آمایشی 3: کردستان، کرمانشاه، همدان. منطقه آمایشی 4: اهواز. منطقه آمایشی 5: شیراز، بندرعباس، فسا. منطقه آمایشی 6: زنجان، قزوین، قم، اراک. منطقه آمایشی 7: اصفهان، شهرکرد، کاشان، یزد. منطقه آمایشی 8: کرمان. منطقه آمایشی 9: بیرجند، مشهد. منطقه آمایشی 10: ارتش، انستیتو پاستور ایران، ایران، بقیه االله (عج)، تهران، جهاد دانشگاهی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد، سازمان انتقال خون ایران، شهیدبهشتی، علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 1802

به "دفترچه راهنمای آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال 99 منتشر شد، برگزاری آزمون به صورت الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفترچه راهنمای آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال 99 منتشر شد، برگزاری آزمون به صورت الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید