دستور رئیس جمهوری چین: آماده جنگ باشید

به گزارش هیو بلاگ، رئیس جمهوری چین که برای بازدید از یکی از استان های جنوبی این کشور راهی استان گوانگ دونگ شده بود در ملاقات با تنفگداران ارتش این کشور از آن ها خواست تا تمام فکر و انرژی خود را بر آمادگی در جنگ احتمالی متمرکز نمایند.

دستور رئیس جمهوری چین: آماده جنگ باشید

به گزارش یورونیوز، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین که به مناسبت چهلمین سالگرد شکل گیری منطقه آزاد مالی شنزن به شهر چاوژو سفر نموده بود در این ملاقات از نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق چین خواست همچنان کاملا وفادار، خالص و قابل اعتماد بمانند و حالت آماده باش خود را برای یک جنگ احتمالی حفظ نمایند.

منطقه آزاد شنزن در سال 1980 و با جذب سرمایه های خارجی تاسیس شد و با اجرای موفقیت آمیز این پروژه، حالا شنزن به قدرت مالی دوم چین تبدیل شده است. این اظهارات زمانی مطرح می گردد که تنش های میان آمریکا و چین بعد از شیوع ویروس کرونا، اوضاع هنگ کنگ و همچنین مساله تایوان اوج گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز کاخ سفید میخواهد با مجوز کنگره، تسلیحات نظامی پیشرفته به تایوان بفروشد، این در حالیست که مقام های چینی نسبت به این موضوع ابراز نگرانی نموده اند. سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی روز سه شنبه خود اقدام احتمالی آمریکا در مورد فروش تسلیحات نظامی پیشرفته و همچنین ساخت استحکامات مرزی در تایوان را نقض توافقات دیرین میان واشنگتن و پکن خواند و اضافه نمود: اقدام آمریکا در فروش تسلیحات به تایوان، دخالت جدی در امور داخلی چین به شمار می رود و آمریکا با این کار به حاکمیت و منافع امنیتی چین نیز آسیب جدی وارد می نماید.

ژائو لیجیان همچنین به آمریکا هشدار داد که هرچه سریعتر روابط نظامی خود با تایوان را قطع و برنامه فروش تسلیحات به تایوان را لغو نماید.

او همچنین گفت در صورتی که آمریکا این برنامه خود را عملی سازد، پکن اقدامات قانونی لازم را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

دولت چین، تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین اصلی چین می داند و اقدامات آمریکا در مورد فروش تسلیحات نظامی به تایوان را خلاف این سیاست کلیدی و دیرین خود ارزیابی می نمایند.

با وجود هشدار های چین، روابط آمریکا با تایوان در زمان دولت دونالد ترامپ نزدیک تر شده است. در ماه اوت، الکس آذر، وزیر بهداشت آمریکا در سفر به با مقامات این کشور ملاقات و مصاحبه کرد. به این ترتیب او عالی ترین مقام آمریکایی است که تا کنون به تایوان سفر نموده است. هرچند مقام های آمریکایی استدلال کردند که این سفر برای بحث در مورد بیماری کووید -19 و شرایط این منطقه اجرا شده، اما پکن از نزدیکی مناسبات واشنگتن و تایوان ناخرسند است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5829

به "دستور رئیس جمهوری چین: آماده جنگ باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور رئیس جمهوری چین: آماده جنگ باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید