دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی به سودان می رود

به گزارش هیو بلاگ، رسانه های سودان اعلام کردند، دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی امروز (شنبه) برای اولین بار از زمان تحویل دریافت پرونده دارفور به خارطوم سفر می کند.

دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی به سودان می رود

رادیو بنقا متخصص در اخبار دارفور به نقل از منابعی گفت، فاتو بن سودا، دادستان کل دادگاه کیفری به درخواست دولت انتقالی برای نخستین بار به خارطوم خواهد آمد و با عبدالله حمدوک، نخست وزیر و وزیران خارجه، دادگستری و دادستان کل سودان دیدار و در انتها کنفرانس خبری خواهد داشت.

بن سودا دهم ژوئن به شورای امنیت گزارش داد، علی کوشیب با نام جنگی علی محمد علی عبدالرحمان از فرماندهان شبه نظامیان جنجوید در سودان که متهم به ارتکاب جنایت جنگی در وقایع دارفور شده است، خود را تسلیم کرده و تحت بازداشت است.

وی از شورای امنیت خواسته بود، تمام تلاش خود را برای تحویل چهار متهم سودانی دیگر از جمله عمر البشیر، رئیس جمهوری برکنار شده سودان برای حضار در مقابل دادگاه کیفری به کار گیرند.

دادگاه کیفری بین المللی در سال های 2007، 2009، 2010 و 2012 حکم بازداشت عمر البشیر، عبدالرحیم حسین، وزیر اسبق دفاع سودان، احمد محمد هارون، از مشاوران البشیر و وزیر اسبق کشور و علی کوشیب به اتهام ارتکاب جنایت های جنگی در منطقه دارفور واقع در غرب سودان را صادر کرده بود. ، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 5729

به "دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی به سودان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی به سودان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید