خبرنگاران 100 هکتار زمین برای طراحی سایت پارک علم و فناوری استان اردبیل اختصاص یافت

به گزارش هیو بلاگ، اردبیل- خبرنگاران- استاندار اردبیل از اختصاص 100 هکتار زمین برای طراحی سایت پارک علم و فناوری استان اطلاع داد.

خبرنگاران 100 هکتار زمین برای طراحی سایت پارک علم و فناوری استان اردبیل اختصاص یافت

اکبر بهنامجو روز آدینه در بازدید از پارک علم و فناوری استان و جلسه با مسوولان این مجموعه اظهارداشت: با عنایت به اعلام احتیاج پارک به این سایت، راه و شهرسازی استان زمین مورداحتیاج را در اختیار این مجموعه قرار می دهد.

وی بیان نمود: یک سایت پنج هکتاری در شهرک الهیه اردبیل برای این مجموعه در نظر گرفته شده بود که عملیات اجرایی ساختمان با طراحی مناسب پنج هزار متر زیربنا تا یک ماه آینده شروع می گردد.

او گفت: ساختمان پارک علم و فناوری استان با حمایت و همکاری نهاد ریاست جمهوری و سازمان مدیریت با زیربنای حدود هزار مترمربع در آینده نزدیک خریداری می گردد تا تیم های فعال و کارکنان پارک به ساختمان جدید انتقال یابند.

وی با بیان اینکه باید در فاز اول مشکل مکان و امکانات لازم برای پارک علم و فناوری حل و فصل گردد، اضافه نمود: در صورت تامین تجهیزات و ساختمان مورد احتیاج فعالان این عرصه به راحتی می توانند اختراع خود را به مرحله انبوه برسانند.

استاندار اردبیل گفت: فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در پارک علم و فناوری استان بیشتر شده و 350 تیم در این مجموعه فعالیت دارند.

بهنامجو ورود پارک علم و فناوری به بحث های فرهنگی را یادآور شد و اظهارداشت: در ساخت انیمیشن ها فعالیت خوبی از سوی فعالان این عرصه اجرا شده و برای صدور مجوز از سوی فرهنگ و ارشاد پیگیری های لازم جهت استفاده عموم صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار دستگاه تب سنج لیزری مطابق با استاندارد جهانی در پارک علم و فناوری استان طراحی شده ، اضافه نمود: طراحی این تب سنج که توسط نیروهای بومی اجرا شده برای مراکز بهداشتی مورد احتیاج بوده که با پیگیری و صدور مجوز لازم می تواند به فراوری انبوه برسد.

استاندار اردبیل در ادامه از فراوری کافی دستگاه ضدعفونی کننده etm بانک ها اطلاع داد و گفت: این دستگاه نیز در جریان شیوع ویروس کرنا توسط مخترع اردبیلی ساخته شد و به فراوری انبوه رسیده و بازاریابی خوبی در داخل استان و سایر استان ها برای این محصول اجرا شده است.

وی همچنین به راه اندازی سامانه تشخیص بیماری های ریوی در استان اشاره نمود و اضافه نمود: این سامانه در مرحله اول تشخیص بیماری کرونا و اثرات این ویروس کاملا هوشمند عمل می نماید و برای اولین بار در بیمارستان های استان مورد استفاده قرار می گیرد.

بهنامجو تشریح کرد: ماسک N95 در استان به فراوری انبوه رسیده و چهار خط فراوری این نوع ماسک راه اندازی شده که علاوه بر احتیاجها بیمارستان های منطقه به سایر نقاط کشور نیز ارسال می گردد.

وی اضافه نمود: سه مرکز فراوری انبوه ماسک های جراحی استاندارد در این استان فعال است که در بحث کرونا نه تنها احتیاج استان بلکه احتیاج سایر استان ها را تامین نموده و در فراوری البسه بیمارستان نیز خودکفا بوده و به یاری سایر مناطق کشور نیز رسیده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در این مقطع پارک علم و فناوری استان کارهای خوبی انجام داده، گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا چندین اختراع از سوی فعالان این عرصه انجام شده و در صورت فراوری انبوه در سطح کشور می تواند به عنوان برند کالا مورد بهره برداری قرار بگیرند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3701

به "خبرنگاران 100 هکتار زمین برای طراحی سایت پارک علم و فناوری استان اردبیل اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 100 هکتار زمین برای طراحی سایت پارک علم و فناوری استان اردبیل اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید