خبرنگاران دستاورد ونزوئلا در مقابله با کرونا به رغم تحریم ها

به گزارش هیو بلاگ، تهران-خبرنگاران- ونزوئلا به رغم اینکه مدتهاست با تحریم های آمریکا و کمبود شدید دارو و مواد غذایی روبرو بوده اما توانسته در مهار شیوع کرونا نسبتا خوب عمل کند و تدابیر موثری را در این راستا اجرایی نموده است.

خبرنگاران دستاورد ونزوئلا در مقابله با کرونا به رغم تحریم ها

به گزارش شبکه تله سور، آمارهای رسمی جهانی نشان میدهد که ونزوئلا یکی از پایین ترین میزان ابتلا به کرونا را در میان کشورهای آمریکای لاتین داشته این در حالی است که در ابتدای شیوع این ویروس، کارشناسان نسبت به وقوع فاجعه در ونزوئلا همزمان با شیوع کرونا هشدار داده بودند.

تا به امروز براساس آمارهای رسمی 197 نفر در ونزوئلا به کرونا مبتلا شده اند که فقط 9 فوتی داشته است.

به نظر می رسد طرح تست کرونا گسترده از افراد، کنترل شدید مرزها و نظارت جدی بر محدودیت های اجتماعی در ونزوئلا موثر بوده و مانع از گسترش این ویروس در ونزوئلا شده است.

تا چند روز پیش بیش از 181 هزار مورد آزمایش کرونا از افراد مشکوک در ونزوئلا گرفته شده و باعث شده مسئولان به موقع افراد ناقل را شناسایی نمایند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا که پیش از این بارها آمریکا را به کودتا در ونزوئلا و براندازی دولتش متهم نموده، گفته است که تدابیر دولت کاراکاس باعث شده تا ونزوئلا در مبارزه با کرونا و شیوع آن در شرایط خوبی قرار بگیرد.

خورخه رودریگز وزیر ارتباطات ونزوئلا نیز گفت: میزان بهبودی افراد از کرونا در این کشور یکی از بالاترین آمارها در آمریکای لاتین است.

آمار کم مبتلایان به کرونا در ونزوئلا در حالی تا به امروز کم بوده که شمار افراد افراد مبتلا به این ویروس در بعضی اقتصادهای مهم آمریکای لاتین از جمله برزیل، آرژانتین و شیلی زیاد بوده است. شمار مبتلایان در برزیل بیش از 28 هزار نفر، پرو بیش از 10 هزار نفر، شیلی 7919 نفر، اکوادور 7603، مکزیک 5399، پاناما 3575 و کلمبیا 2979 نفر اعلام شده است.

مسئولان ونزوئلا تدابیر گسترده ای را برای کنترل مرزها در بحبوحه بازگشت شماری از شهروندانش از پرو، اکوادور و کلمبیا اتخاذ نموده است.

مادورو دو روز پیش در توئیتی نوشت: ما توانسته ایم به لطف تداوم اقدامات جمعی، شیوع گسترده تر را مهار کنیم. این جهت درستی است اما مبارزه با این ویروس برای قطع تمامی زنجیره های ابتلا ادامه دارد.

دولت ونزوئلا همچنین اخیرا ضمن اعلام تداوم شرایط اضطراری، محدودیت های اجتماعی را نیز برای 30 روز دیگر تمدید کرد. مقامات این کشور بر حفظ قرنطینه جمعی در سراسر ونزوئلا به عنوان عاملی حیاتی در مهار کرونا تاکید داشته اند.

مسائل مالی مدتی است ونزوئلا را به سوی بحران سیاسی کشانده است. بحران مالی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است.

طی سال های گذشته دستکم چهار میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته اند.

در ژانویه سال 2019 (دی 1397) خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با آغاز مجدد دولت نیکولاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سووال برد و خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن موقع تا به امروز بحران سیاسی به بحران مالی افزوده شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 3085

به "خبرنگاران دستاورد ونزوئلا در مقابله با کرونا به رغم تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستاورد ونزوئلا در مقابله با کرونا به رغم تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید