خبرنگاران دادگستری آستانه اشرفیه در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی مصمم است

به گزارش هیو بلاگ، رشت-خبرنگاران-رییس دادگستری آستانه اشرفیه گفت: دادگستری این منطقه برای حفظ و صیانت از اراضی ملی ، طبیعی و جنگلی مصمم است و با جدیت با متخلفانی که حقوق بیت المال را پایمال می کنند برخورد قانونی خواهد داشت.

خبرنگاران دادگستری آستانه اشرفیه در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی مصمم است

عباس پارسا منش روز پنجشنبه در جلسه کمیته صیانت از اراضی ملی و جنگل های آستانه اشرفیه با اشاره به اقدامات این ستاد در مقابله با قاچاق چوب گفت : با توجه به برنامه ریزی های خوب اجرا شده از سوی اعضای ستاد حفظ و صیانت از اراضی ملی این شهرستان ، اقدامات موثری در مقابله با قاچاق چوب و جلوگیری از قطع درختان جنگلی اجرا شده است.

وی با تاکید بر جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری غیر قانونی در اراضی ملی و زمین های کشاورزی اضافه نمود: انتظار می رود متولیان امر دقت لازم را در این خصوص داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد قانونی داشته باشند.

پارسا منش متذکر شد: حضور میدانی و بازدید های موثر متولیان امر می تواند نقش موثری در کاهش و جلوگیری از تصرف غیر قانونی اراضی ملی و همچنین حفظ بیت المال در منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نقاط دارای ریسک قاچاق چوب و همچنین تصرف غیر قانونی اراضی ملی در منطقه باید با جدیت بیشتری نظارت شوند اضافه نمود: حفظ اراضی ملی و همچنین بیت المال در این شهرستان نیازمند مشارکت عمومی و تلاش بیشتر متولیان امر است.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه اقدامات پیشگیرانه را در حفظ اراضی ملی و جنگل های این منطقه ضروری خواند و شرح داد: اجرای چنین اقداماتی باید با جدیت توسط مدیران مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

یونس محمودی ضمن برشمردن اقدامات موثر دادگستری آستانه در جهت حفظ و صیانت از اراضی ملی گفت: امیدواریم با مشارکت عمومی و توجه بیشتر متولیان امر ، فرایند حفظ و صیانت از اراضی ملی و طبیعی در این شهرستان همچنان تداوم داشته باشد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری و تصرف غیر قانونی اراضی ملی و زمین های کشاورزی این منطقه گفت: دهیاران در پیشگیری از وقوع چنین جرایمی در سطح روستاها نقش موثری دارند ، ضمن آنکه کلیه متولیان باید در این خصوص همکاری لازم را با قوه قضائیه داشته باشند .

در ادامه این جلسه که با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته حفظ و صیانت از اراضی ملی و جنگلی این شهرستان همراه بود ، اقدامات و برنامه های این کمیته در جهت اهداف مورد نظر در خصوص حفظ بیت المال مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان آستانه اشرفیه با مساحتی حدود 40 هزار هکتار دارای 11 هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، 980 هکتار استخر مشجر و 600 هکتار اراضی موات است.

این شهرستان با داشتن دو بخش مرکزی دارای 105 روستاست و در شرق استان گیلان واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: heevblog.ir شناسه مطلب: 4826

به "خبرنگاران دادگستری آستانه اشرفیه در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی مصمم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دادگستری آستانه اشرفیه در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی مصمم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید